Publicat 04/10/2022 16:27

Aragonès defensa mantenir el Govern amb Junts però es prepara per a "tots els escenaris"

Demana que la consulta de Junts tanqui la crisi del Govern i no paralitzi l'executiu

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha defensat aquest dimarts mantenir l'actual govern de coalició amb Junts per es prepara per a "tots els escenaris" en espera del resultat de la consulta de Junts a la militncia per decidir si continua o no en l'executiu.

En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, la primera en la qual no ha participat l'exvicepresident Jordi Puigneró, la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha afirmat que Aragons ha demanat que la consulta de Junts a la militncia tanqui la crisi de l'executiu i ha defensat que "res quedi aturat" per continuar governant i fent front a les necessitats de la ciutadania.

En la reunió, Aragons ha traslladat a la resta de membres de l'executiu que aquesta és una setmana important en la qual han de quedar "tancats i resolts els debats interns dels partits o almenys els debats que poden condicionar el bon funcionament del Govern".

Aragons també ha reclamat a tots els consellers que estiguin "al 100% i treballant al mxim" per afrontar la situació econmica i social actual, per la qual cosa troba imprescindible que el Govern no quedi paralitzat i continu desplegant el seu pla de legislatura.

Plaja no ha concretat qu han expressat els consellers per sí que ha assegurat que els membres del Consell Executiu han explicat quina és la situació i en qu treballa cada conselleria, com és habitual en les reunions ordinries del Govern.

EL GOVERN "CONTINUA FUNCIONANT"

Considera que aix és una prova que el Govern continua treballant i governant malgrat que admet que el context és "excepcional" perqu la continutat de la coalició ERC-Junts depn del que decideixi la militncia de Junts en la consulta de dijous i divendres.

"La gestió del Govern continua funcionant", i ha defensat que tots els consellers continuen ocupant el crrec i dedicats a governar més enll de la dinmica de cada partit i de la consulta que celebrar Junts aquesta setmana.

"NO POT IMPROVISAR"

Preguntada per si Aragons prepara un govern en solitari si el resultat de la consulta és que Junts surti de l'executiu, Plaja ha sostingut que no s'est en aquesta situació, tot i que ha apuntat que el president "no pot improvisar" i es prepara per a qualsevol escenari.

"És una obligació i una responsabilitat de l'administració del Govern tenir presents tots els escenaris", ha subratllat, i ha reiterat que en cap cas es convocaran eleccions, sinó que la voluntat d'Aragons és continuar governant.

Així, sigui quin sigui el resultat de la consulta, Plaja ha garantit que la presa de decisions del president no es dilatar i que actuar de manera "gil i tan aviat com sigui possible"

Contingut patrocinat