David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA 21 oct. (EUROPA PRESS) -
El vicepresident del Govern, Pere Aragons, ha criticat aquest dimecres que l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell i l'exconeseller d'Interior Joaquim Forn estiguin a la presó després de les sentncies que d'una banda absolen la cúpula de Mossos d'Esquadra de participar en l'1-O i de l'altra condemnen la Mesa que presidia Forcadell amb una inhabilitació de 20 mesos.
En la sessió de control, Aragons s'ha referit a la sentncia de l'Audincia Nacional que absol el major de la policia catalana Josep Lluís Trapero dels delictes de sedició i desobedincia, i a la del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que ha condemnat els exmembres de la Mesa del Parlament Anna Simó, Ramona Barrufet, Lluís Corominas i Lluís Guinó (JxSí) a 20 mesos d'inhabilitació per tramitar resolucions relacionades amb el procés independentista.
"La pregunta és bvia: qu hi fan el senyor Forn i la senyora Forcadell a la presó? Qu hi fan els presos polítics a la presó quan es desmunta la causa general contra l'independentisme?", ha expressat Aragons en la seva intervenció.
Durant la sessió, el president d'ERC al Parlament, Sergi Sabri, ha criticat la sentncia contra els exmembres de la Mesa perqu considera que ataca el debat parlamentari --cosa que ha qualificat de barbaritat--, ha destacat l'"acarnissament" contra Forcadell i ha celebrat que aquest dimecres el Parlament rebi els exmembres de la Mesa que han estat condemnats.
"També han disparat contra la Mesa del Parlament i, per tant, contra el parlamentarisme. La Mesa de la legislatura anterior ha estat inhabilitada per permetre als diputats parlar de tot", ha dit Sabri, que ha insistit que aquesta sentncia demostra que la resolució contra Forcadell no és justícia sinó venjana, en paraules seves.
Aragons ha explicat que, malgrat que ara la prioritat és la lluita contra la pandmia del coronavirus, "el virus no ha desplaat la repressió", que considera que continua i a la qual afirma que s'enfrontar.
Per fer-ho, el vicepresident ha insistit que la seva aposta passa per l'amnistia als dirigents polítics empresonats per impulsar l'1-O i per que els catalans puguin votar en un referndum d'autodeterminació per decidir el seu futur polític.
"No hi ha alternatives. Per fer-ho necessitem majories mplies. Cal treballar per ampliar aquests consens, no només els consensos sobre la salut, sinó també sobre la repressió. I els consensos són amnistia i autodeterminació", ha resolt, i ha advertit que qualsevol dileg al que s'adhereixi l'independentisme es veur marcat per aquestes variables.