Publicat 08/11/2020 12:35

Aragonès critica l'acte a la Sagrada Família: "És una qüestió de sentit comú"

El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragons, als estudis de Catalunya Rdio.
CATALUNYA RDIO

Si els contagis continuen baixant a Catalunya "ser el moment en qu s'aixecar alguna de les restriccions"

BARCELONA, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragons, ha criticat que gairebé 600 persones participessin aquest dissabte en una cerimnia a la Sagrada Família a Barcelona, malgrat les restriccions per la Covid-19: "És una qüestió de sentit comú, i també del missatge".

En una entrevista a Catalunya Rdio aquest diumenge que ha recollit Europa Press, ha lamentat que les imatges de l'acte poden transmetre el missatge que "per a segons quines coses no hi ha restriccions", mentre el sector cultural continua tancat.

Ha afirmat que la Generalitat no havia autoritzat l'acte de manera expressa, sinó que l'organització es va adaptar a les restriccions en vigor amb carcter general: "L'acte d'ahir no va estar autoritzat expressament pel Procicat, ells van complir amb el 30%, diuen, i ho comprovarem".

LA PANDMIA

Quant a la gestió de la pandmia, ha explicat que la previsió del Govern és que els contagis "continun pujant durant uns dies", i l'objectiu és arribar a un mxim de 1.000 contagis cada dia.

"La setmana vinent comenarem a tenir les dades de quin ha estat l'efecte" del toc de queda i el confinament de caps de setmana, que espera que baixin de manera clara el nombre de contagis.

Llavors valoraran quins canvis introduir en les mesures, i si els contagis continuen baixant "ser el moment d'aixecar alguna de les restriccions" tot i que sense tornar a la situació prepandmia.

Ha destacat que s'hauran de recuperar les activitats aplicant mesures sanitries i de seguretat per evitar donar passos cap a enrere, i ha afegit: "La desescalada de maig i juny potser va ser massa rpida".

Quan li han preguntat per si els hospitals catalans collapsaran, ha dit que el Govern ha adoptat les restriccions per evitar-ho i que als centres mdics s'han habilitat nous espais per augmentar la seva capacitat.

CANDIDATURA

Després d'anunciar que vol ser el candidat d'ERC a la presidncia de la Generalitat aquest dissabte, ha dit que "toca assumir unes responsabilitats en un moment molt difícil, i per sort la efina la fan els equips".

Ha afirmat que Catalunya no té president per té un Govern, que amb totes les dificultats tira endavant", i ha afegit que l'Executiu catal supleix les dificultats amb esfor i noves aliances, en les seves paraules.

També ha destacat que els fons europeus s'hauran de canalitzar a través dels nous Pressupostos de la Generalitat: "I aix un Govern en funcions no ho pot fer".

Quan li han preguntat pels udios en qu el portaveu d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, assegurava literalment que calia posar 'whisky' a la proposta d'ERC encapalada per Aragons --segons va publicar 'El Confidencial'-- ha dit: "A nosaltres no ens desmoralitzaran, seguirem endavant i mai no faré servir cap udio d'aquests per criticar".