Publicat 11/07/2022 10:27

Aragons creu que la reunió amb Sánchez "ha de ser un punt d'inflexió" sobre Catalunya

Archivo - El president de la Generalitat, Pere Aragons, i el president del Govern central, Pedro Sánchez
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 11 jul. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha afirmat que la reunió amb el president del Govern central, Pedro Sánchez, fixada aquest divendres 15 de juliol "ha de ser un punt d'inflexió per poder avanar decididament en el procés de negociació per a la resolució del conflicte polític".

"En aquestes circumstncies és important que el procés de negociacions pugui avanar sent conscients que la confiana est absolutament minvada i per tant aquesta confiana ja no es té de sortida, sinó que s'haur de construir sobre la base d'acords i avenos reals", ha subratllat en una entrevista a Onda Cero d'aquest dilluns recollida per Europa Press.

En aquesta línia, ha insistit que "la negociació és el camí, malgrat les dificultats" i ha dit que discrepa absolutament amb la gestió del Govern central sobre el cas Pegasus, després de lamentar la falta de transparncia i d'assumpció de responsabilitats.

Preguntat pel seu cas particular, ha considerat que "no n'hi ha prou només amb insinuacions perqu un jutge autoritzi una vulneració de drets fonamentals com és la intervenció de les comunicacions".

Aragons ha apostat per posar fi a "la repressió per poder tenir una negociació en igualtat de condicions, en igualtat d'armes", i perqu les negociacions siguin discretes.

Ha insistit a trobar "solucions polítiques i pacífiques" al conflicte catal i ha dit que va a la reunió amb el president del Govern central per defensar l'autodeterminació, l'amnistia i la voluntat d'abordar tot aix en un procés de negociació.

Contingut patrocinat