Publicat 05/04/2024 08:59

Aragons creu que l'espionatge al seu mbil sense el permís del TS és un "patró sistemtic del CNI"

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragons, intervé durant un esmorzar informatiu d'Europa Press, a l'Hotel Intercontinental Madrid, a 20 de mar de 2024, a Madrid (Espanya).
Jesús Hellín - Europa Press

Afirma que la investigació de l'AN a PSOE, Junts i ERC sobre l'amnistia "faria riure" en un país normal

BARCELONA, 5 abr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha opinat que el presumpte espionatge al seu telfon mbil sense el permís del Tribunal Suprem (TS) respon a un "patró sistemtic del CNI".

Ho ha dit en una entrevista d'aquest dijous a Rac1 recollida per Europa Press arran la investigació del Jutjat d'Instrucció 29 de Barcelona sobre el cas d'espionatge a independentistes amb el programari Pegasus, que al mar va desestimar una petició d'arxiu de l'exdirectora del CNI, Paz Esteban.

Aragons ha celebrat que només el fet que Esteban estigui imputada i hagi de respondre pels fets ocorreguts "ja és un gran pas endavant", i ha sostingut que en un país democrtic, els serveis d'intelligncia haurien de dedicar-se a prevenir perills reals per la pau.

En preguntar-li si s'ha dirigit al president del Govern central, Pedro Sánchez, arran d'aquests últims fets, ho ha negat, i ha reivindicat que en un primer moment l'Estat va negar que hi hagués hagut espionatge a independentistes i després "va admetre que sí".

Per aix, ha assegurat que aniran "fins al final" amb la investigació per veure qui estava darrere de l'espionatge al seu telfon mbil per part del CNI amb Pegasus.

AMNISTIA

Respecte a l'obertura de diligncies per part de l'Audincia Nacional (AN) per la querella presentada al mar per Advocats Cristians contra el portaveu del PSOE en el Congrés, Patxi López, Junts i ERC per la Llei d'Amnistia, ha afirmat que "en un país normal, aix faria riure".

De totes maneres, ha dit que "a l'Estat espanyol sempre t'has de curar en salut" i ha rebutjat que la querella admesa per la titular del Jutjat Central d'Instrucció 3, María Tardón, afecti a la tramitació de la llei.

Concretament, la jutgessa ha sollicitat informe a la Fiscalia per determinar si és competncia de l'AN investigar a PSOE, Junts i ERC i, si escau, quines perquisicions caldria realitzar, segons la interlocutria recollida per Europa Press aquest dijous.