Publicat 30/08/2023 07:05

Aragonès i Collboni mantindran aquest dimecres la seva primera reunió institucional a la Generalitat

Archivo - Arxivo - El president de la Generalitat, Pere Aragonès, rep en el Palau de la Generalitat al nou alcalde de Barcelona, el socialista Jaume Collboni, el dia d'investidura de l'alcalde.
EUROPA PRESS-ALBERTO PAREDES - Archivo

   El seu primer contacte va ser el dia de la investidura de l'alcalde socialista

   BARCELONA, 30 ago. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, mantindran aquest dimecres la seva primera reunió institucional a la Generalitat entre tots dos des que van assumir els seus respectius càrrecs.

   La trobada serà a les 16 hores al Palau de la Generalitat i una vegada finalitzi compareixeran davant els mitjans: primer ho farà Collboni i, posteriorment, la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà.

   El primer contacte entre Aragonès i Collboni va ser quan l'alcalde socialista va ser investit, el 17 de juny, i el president de la Generalitat el va rebre al Palau, com és tradició, junt amb la resta de regidors.

   En aquesta trobada, al Pati dels Tarongers, el president de la Generalitat va criticar que Collboni prengués possessió com a alcalde amb els vots de BComú i del PP, i va retreure que en la investidura es projectava "l'ombra d'un acord a nivell d'Estat fet des de Madrid entre els dos grans partits", en referència a PSOE i PP.

   Així, Aragonès va recordar a Collboni que va ser votat per forces que "tenen models de ciutat i de país oposats", encara que li va donar l'enhorabona i li va instar a treballar junts i sobre la base de la lleialtat institucional.

   Per la seva banda, l'alcalde va instar al president a tenir una "complicitat institucional pels deures compartits del futur" i va augurar que els propers mesos la col·laboració entre ambdues administracions s'intensificaria pel bé del diàleg, de la convivència i la lleialtat institucional, va dir textualment.

   Amb aquesta reunió, Aragonès iniciarà una ronda de trobades amb els alcaldes de les províncies catalanes: el dijous està previst que es reuneixi amb l'alcalde de Girona, Lluc Salellas, i, finals de la setmana que ve, ho farà amb l'alcalde de Lleida, Félix Larrosa, i el de Tarragona, Rubén Viñuales.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés