Diu que aquesta defensa "passa per restituir la dignitat i memria de les víctimes"
BARCELONA, 18 març (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha assegurat que la defensa dels drets humans és una "lluita que uneix l'Argentina i Catalunya" perqu tots dos territoris coneixen de primera m --ha dit textualment-- el cost de la falta de llibertats.
Ho ha defensat en l'acte 'Argentina-Catalunya. Drets humans. Una lluita compartida', en el marc de la seva gira per Amrica Llatina, que va comenar diumenge passat, informa el Govern en un comunicat aquest dissabte.
També ha assistit a l'acte la consellera d'Acció Exterior i Unió Europea de la Generalitat, Meritxell Serret, i la presidenta de l'associació vies de la Plaza de Mayo, Estela de Carlotto.
Aragons ha explicat que la lluita pels drets humans "passa per restituir la dignitat i la memria de les víctimes de les dictadures a l'Argentina, Catalunya i a tot arreu", motiu pel qual el Govern dedica esforos a reparar la memria de les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme.
"ENCARA QUEDA MOLTA FEINA PER FER"
Ha recordat que el 2023 es compleixen 40 anys de la democrcia a l'Argentina i que aviat se'n compliran 50 de la fi del rgim franquista, si bé ha afegit que "encara queda molta feina per fer" i que cal reivindicar la justícia, la memria i els drets humans.
També ha valorat la tasca de la jutgessa María Servini, amb la qual s'ha reunit, que va impulsar una querella per investigar els crims d'humanitat comesos per la dictadura franquista a l'Estat espanyol.
Aragons ha participat en aquest acte després d'inaugurar la nova delegació del Govern al Con Sud, amb seu a Buenos Aires, i que representar la Generalitat a l'Argentina, Xile, l'Uruguai i el Paraguai, pasos on viuen 50.000 catalans.