Actualitzat 04/09/2023 17:51

Aragons anir a la manifestació independentista de la Diada a diferncia de la del 2022

Archivo - Manifestació de la Diada del 2022
Pau Venteo - Europa Press - Archivo

BARCELONA 4 set. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, assistir a la manifestació independentista organitzada en motiu de la Diada i ha diferenciat la protesta d'aquest 2023 de la de l'any anterior.

"Crec que aquest any est molt enfocat en la pressió cap al Govern espanyol per la investidura, i ha recordat quin és el nostre objectiu, que és la independncia del país", ha opinat en una entrevista a TV3 d'aquest dilluns recollida per Europa Press.

La manifestació per la Diada s'organitzar en quatre columnes que convergiran a la plaa Espanya des de la Ciutat de la Justícia, l'Escola Proa, l'Estació de Sants i l'edifici d'Hisenda.

ACORD DE CLAREDAT

En aquesta línia, ha qualificat l'acord de claredat com "una eina de treball per avanar en l'autodeterminació" i aplicar el resultat d'una votació.

Preveu que aquest setembre el consell d'acadmics presentar un informe sobre les cinc preguntes que ell mateix va plantejar, i en funció del que digui es pronunciar.

"Si demanem l'autodeterminació en la investidura és perqu esperem un referndum acordat. I per tant, necessitem unes regles del joc", ha resolt.