Actualitzat 25/10/2018 13:30

Aragonès afirma que la Justícia "no respon de la mateixa manera" davant els independentistes

Pere Aragonés a Catalunya Ràdio
CATALUNYA RÀDIO - Arxiu

BARCELONA 25 oct. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat aquest dimecres que la Justícia espanyola "no respon de la mateixa manera" davant la gent que és independentista.

"La Justícia tracta diferent. Molta gent pot convenir que en la democràcia espanyola hi ha aspectes foscos", ha respost en el ple del Parlament davant una interpel·lació de Matías Alonso (Cs) sobre les garanties de l'exercici de drets fonamentals a l'espai públic.

Alonso li ha retret que el Govern de Catalunya no actués contra els talls de carreteres i de vies duts a terme pels CDR en protestes pel fet de "defensar la República", ni en la manifestació durant la commemoració de l'1-O en què van trencar el cordó de seguretat policial, van fer recular els Mossos i van arribar a les portes del Parlament.

També ha criticat que no permetessin continuar una manifestació autoritzada sota el lema 'Parlem Espanyol' perquè una manifestació independentista va impedir que entressin a la plaça Sant Jaume en què estaven acampats.

Alonso ha afirmat que Cs defensa el dret de reunió i manifestació, però que "no hi ha dret de contramanifestació" quan una protesta ha estat autoritzada, i ha acusat el Govern català de ser connivents amb l'acampada a Sant Jaume quan abans no s'havia permès.

Aragonès li ha replicat que, en la seva defensa dels valors democràtics, Alonso ha oblidat citar "la voluntat democràtica expressada a les urnes" i ha lamentat que es faci campanya contra aquesta voluntat per part de Cs quan es retiren llaços.

El vicepresident considera que "s'estan vulnerant drets com el de la llibertat d'expressió" amb la modificació del delicte d'odi --que primerament es va pensar per protegir col·lectius minoritaris-- per poder investigar un regidor per posar-se un nas de pallasso juntamnet amb un Guàrdia Civil, ha dit.

"Sí. Hi ha grups d'incontrolats. Actuen de nit amb cúters per retirar simbologia, també d'espais privats", ha retret el vicepresident al diputat de Cs quan li ha exigit que no es posi simbologia a l'espai públic.

Contingut patrocinat