Publicat 15/03/2021 20:44CET

Aprovada la licitació del projecte de telefèric per unir Andorra la Vella i Vallnord

Olga Molné i Conxita Marsol davant una imatge del bec de Carroi
TONY LARA

Es preveu la construcció de dos telefèrics, amb el pic de Carroi com a estació intermèdia

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 15 mar� (EUROPA PRESS) -

Els ajuntaments de la Massana i Andorra la Vella han aprovat aquest dilluns la licitació del projecte de telefèric que ha d'unir Andorra la Vella amb l'estació d'esquí de Vallnord Pal-Arinsal, han informat ambdues administracions en un comunicat conjunt.

Es tracta d'un projecte global que es durà a terme en dues fases: una primera que unirà el centre d'Andorra la Vella amb el pic de Carroi, que funcionarà com a estació intermèdia amb un mirador i serveis complementaris, i una segona que connectarà amb les pistes d'esquí.

L'empresa que resulti adjudicatària es farà càrrec de la construcció dels dos telefèrics, així com del mirador a 2.300 metres i dels equipaments complementaris, i la concessió serà per a un període de 45 anys.

La concessió es reduiria a 35 anys de no prosperar la segona fase, que queda supeditada a l'aprovació, per consulta popular, dels ciutadans de la Massana.

Andorra la Vella no preveu realitzar aquesta consulta, entenent que es va confirmar a les eleccions de desembre del 2019 en estar contemplat al programa electoral, ha defensat l'alcaldessa Conxita Marsol davant del ple.

CAP COST PER A LES ADMINISTRACIONS

Andorra i la Massana han aclarit que el projecte "no tindrà cap cost per a les dues administracions, ja que l'empresa adjudicatària de la construcció i explotació del telefèric i infraestructures complementàries assumirà de manera íntegra tota la inversió".

Les empreses licitants tindran un termini de tres mesos i mig per presentar les ofertes per a aquest "projecte de país", com ho han qualificat Marsol i l'alcaldessa d'Andorra la Vella, Olga Molné.

El telefèric disposarà d'una cabina de pujada i una altra de baixada amb una capacitat per a més de 50 passatgers; i el trajecte entre Andorra la Vella i el pic de Carroi dura sis minuts, igual que el trajecte des del pic a les pistes de Vallnord.

RESPECTE PEL MEDI AMBIENT

El sistema pel qual s'aposta és de 'va i ve', com el que s'utilitza per a l'accés a altres espais naturals protegits, com el Teide o els Pics d'Europa a Espanya, o el Pic du Midi a França.

Així, han defensat que el projecte "està concebut perquè tingui el mínim impacte visual i mediambiental, ja que el transport per cable és net i sostenible".

També asseguren que "s'exigirà el compliment de tota la normativa mediambiental i es valoraran les millores que s'aportin en relació amb aquesta qüestió".

En aquest sentit, els ajuntaments implicats han exposat que s'han tingut en compte aportacions d'entitats socials i ecologistes en la redacció del plec de bases, com la limitació de l'accés lliure als espais naturals.

A més, el projecte mediambiental de l'oferta haurà d'incloure un estudi independent avalat per una universitat competent "de la confiança dels grups que ho proposen".

Les ofertes se sotmetran a informació pública i, una vegada licitat el concurs, es preveu que l'adjudicatària construeixi el telefèric i les altres infraestructures en el termini de dos anys i mig; mentre que la Massana tindrà un termini de fins a quatre anys per executar la segona fase.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés