Publicat 03/07/2024 16:49

Applus guanya provisionalment el contracte d'Idiada amb 428 milions, el doble de la licitació

Archivo - Applus guanya provisionalment el contracte d'Idiada amb 428 milions
GENERALITAT DE CATALUNYA - Archivo

TARRAGONA 3 jul. (EUROPA PRESS) -

L'empresa Applus ha guanyat provisionalment el contracte d'Idiada amb una oferta de 428 milions d'euros, "gairebé el doble de l'import mínim fixat en les bases" de la licitació, que era de 238 milions d'euros.

Segons ha informat la Generalitat en un comunicat aquest dimecres, l'import s'abonar al setembre i és equivalent a prcticament l'1% del pressupost de l'administració catalana.

A més d'aquest import, Applus abonar a la Generalitat el 20% dels dividends que generi l'empresa, un cnon concesional de 4 milions d'euros anuals i un pagament addicional corresponent al 2% de l'ebitda generat anualment.

La suma d'aquests conceptes, juntament amb l'oferta presentada per Applus, provoca que la Generalitat ingressi 800 milions d'euros durant els prxims 25 anys, en el que és "la principal operació patrimonial de la histria del Govern".

Applus és l'única companyia que ha arribat a la fase final del procés després de la retirada de l'empresa TÜV Rheinland.