Actualitzat 22/10/2015 17:14

Antón Costas reivindica el paper de la indústria i reclama una millor atenció

El presidente del Círculo de Economía, Antón Costas
EUROPA PRESS

TERRASSA (BARCELONA), 10 (EUROPA PRESS)

El president del Cercle d'Economia, Antón Costas, ha reivindicat aquest dimecres el protagonisme que juga la indústria als països, especialment en els desenvolupats, i ha demanat que s'"enforteixi el discurs polític" del prestigi de la indústria.

En aquest sentit, Costas ha recordat que els "bons atributs que veiem a l'economia desenvolupada està vinculada a la indústria" i ha assegurat, en una sessió organitzada a la patronal Cecot per mostrar en què consisteix la innovació a la indústria, que existeixen molts motius per reivindicar aquest sector.

El president del Cercle ha afirmat que la indústria "té una productivitat mitjana més elevada que cap altre sector", i ha argumentat, entre d'altres aspectes, la innovació i l'ocupació que, segons la seva opinió, és essencial.

Costas ha prosseguit amb raonaments favorables, i ha establert una relació entre la Formació Professional (FP) i el seu funcionament: "M'ha sorprès que l'FP funcioni malament des dels anys 70, perquè és un ensenyament vinculat a la indústria", i ha insistit que cal enfortir el discurs industrial.

Ha criticat aquells qui diuen que no hi ha model econòmic i ha manifestat que el 2008 "el dèficit comercial era del 10% del PIB i en cinc anys s'ha corregit pel moviment de les exportacions", per la qual cosa cal millorar l'estima en la pròpia capacitat industrial.

Contingut patrocinat