Publicat 17/07/2026 15:32

Antich (Òmnium) critica que la Prefectura de la Via Laietana mantingui la comissaria de la Policia Nacional

Archivo - El president d'Òmnium, Xavier Antich
Alberto Paredes - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 17 jul. (EUROPA PRESS) -

El president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich, ha criticat que, malgrat que el Govern central hagi declarat la Prefectura de la Via Laietana de Barcelona com a lloc de memòria democràtica, mantingui la comissaria de la Policia Nacional en aquest emplaçament.

En un missatge a X aquest divendres recollit per Europa Press, ha qualificat d'"indigne, intolerable i incomprensible" que la Prefectura de la Via Laietana no es converteixi en un espai exclusivament de memòria democràtica, i ha acusat el Govern central de quedar-se a mig fer.

Ha criticat que l'executiu no hagi decidit tractar aquest espai de memòria d'acord amb els paràmetres internacionals: "Amb això, perpetua la impunitat i l'oblit en lloc de promoure la justícia, la reparació i la memòria que mereixen les víctimes que van ser detingudes, maltractades, vexades i torturades durant dècades al principal centre de repressió de la dictadura franquista a Catalunya".

Contingut patrocinat