Publicat 17/1/2019 11:52:34 +01:00CET

Ángel Simón alerta de la falta d'inversió en la depuració de l'aigua de l'rea metropolitana

Ignacio Marull (PwC) Ángel Simón (Agbar i Suez)
Europa Press

Demana tranquillitat i seguretat institucional perqu la marca Barcelona torni a ser un "valor afegit"

BARCELONA, 17 gen. (EUROPA PRESS) -

El president d'Agbar i vicepresident executiu de Suez, Ángel Simón, ha alertat aquest dijous de la falta d'inversió per millorar la depuració de l'aigua de l'rea metropolitana, que ha qualificat de "necessitat imperiosa".

En una conferncia PwC Talks La Vanguardia que ha estat moderada pel soci director de la consultoria a Catalunya, Ignacio Marull, Simón també ha defensat la collaboració publicoprivada com a única via per a la gestió de l'aigua: "No hi ha debat".

Creu que la collaboració entre les administracions i entitats privades és l'única via possible per afrontar amb xit els reptes de futur del sector, que ha situat en l'eliminació de la pobresa i l'accés a l'aigua, el seu sanejament i l'estrs hídric que viuran les grans urbs.

DEPURACIÓ

Simón ha explicat que des que Aigües de Barcelona va assumir la depuració de l'aigua de l'rea metropolitana han posat de manifest en més d'una ocasió la necessitat d'inversió.

En ser preguntat pel concepte de 'remunicipalització', Simón ha assegurat que aquest és un invent comunicacional i que el servei de l'aigua és clarament públic i de competncia municipal, i ha asseverat que la gestió pública no és ni més eficient ni més barata: "L'aigua que cau del cel és gratis per portar-la a les cases no ho és".

També ha defensat l'economia circular i un model de gestió de recursos més sostenible sempre que les mesures "no siguin massa oneroses per a la societat" i ha valorat el Ministeri per a la Transició Ecolgica com un primer pas cap a aquest fi.

BARCELONA

Sobre la situació política a la capital catalana, Simón ha afirmat que falta estabilitat perqu la marca Barcelona torni a ser un "valor afegit" per a les empreses que comercien a l'exterior.

Ha recordat que en la dcada dels 90, quan venia a l'estranger, el producte sempre anava acompanyat de la marca Barcelona: "Una determinada situació de la ciutat ajuda les empreses a vendre el producte perqu li dona un valor afegit i avui ja no és així".

"Com tornem a posar Barcelona al món perqu aporti valor i no en resti? Necessitem tranquillitat i seguretat institucional", ha concls.