Actualitzat 17/12/2013 22:28

Ángel de la Fuente (CSIC) descarta una Catalunya independent dins d'Europa

Ángel de la Fuente (CSIC)
EUROPA PRESS

GIRONA 29 nov. (EUROPA PRESS) -

L'investigador de l'Institut d'Anàlisi Econòmic (IAE) del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) Ángel de la Fuente ha descartat que Catalunya pugui seguir formant part de la Unió Europea si s'independitza de la resta d'Espanya.

En una taula de debat sobre Europa de la XVIII Trobada d'Economia a S'Agaró aquest divendres, De la Fuente ha considerat que una Catalunya fora d'Espanya i dins d'Europa "no sembla que pugui produir-se".

Ho ha argumentat perquè hauria de tenir el suport de la resta de països membre, a molts dels quals "no els interessa crear precedent" per a altres regions dels seus territoris, i ha apuntat que no cal sobrevalorar el pes que té Catalunya a la UE, de la qual suposa l'1,5% del PIB.

També ha fet referència a les conseqüències en el sistema financer, i ha assenyalat que les entitats financeres catalanes no podrien accedir a la liquiditat del Banc Central Europeu (BCE), especialment necessària en el context de crisi actual.

Ha afegit que les principals entitats financeres de Catalunya, CaixaBank i Banc Sabadell, tenen la majoria del negoci actual a la resta d'Espanya, per la qual cosa la independència els perjudicaria de manera important si hi ha conflicte.