Publicat 09/07/2019 13:57

Anesdor preveu tancar el 2019 amb un 5,4% més de matriculacions de motos a Catalunya

El secretari general d'Anesdor, José María Riaño, i el president d'Anesdor, Víctor González
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor) preveu tancar el 2019 amb un creixement de les matriculacions de motos --motocicletes i ciclomotors-- del 5,4% a Catalunya, mentre que la previsió per al conjunt d'Espanya és d'un augment del 9,8%.

El secretari general d'Anesdor, José María Riaño, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa que les matriculacions de motos durant el primer semestre del 2019 han augmentat un 4,5% a Catalunya, i hi destaca el creixement d'un 27,2% de les matriculacions de ciclomotors, mentre que a Espanya la moto ha crescut un 11,3%, i el ciclomotor un 30%.

Riaño ha assegurat que el creixement de la moto en general es deu a la "bona conjuntura econmica", així com a un factor de transformació de la mobilitat urbana, pel qual més persones trien les motocicletes com a mitj de transport i que aquests factors són equiparables al mercat catal.

També ha afirmat que aquest repunt del ciclomotor s'explica pel boom del 'moto sharing', en concret amb ciclomotors elctrics, i el boom de les empreses de repartiment de paquets i menjar a domicili.

MOTO ELCTRICA

Riaño ha ressaltat l'augment dels ciclomotors elctrics a Catalunya, un 48% més, encara que s'ha produt un descens del 57% en el cas de les motocicletes elctriques, i ha indicat que aquest descens no és preocupant perqu la moto elctrica suposa un 4,8% del total de motos a Espanya: "No hi ha cap altre vehicle que aconsegueixi aquesta penetració en l'elctric", ha celebrat.

Ha explicat que aix es deuria a tres factors: la diferncia de preu en el cas de les motos és "més fcil de digerir" pel consumidor que en el cas dels cotxes, l'autonomia de les motos és suficient perqu les pretensions dels consumidors són principalment la mobilitat urbana, i la crrega de la bateria en el cas de les motos es fa mitjanant un endoll convencional.

Riaño ha concretat que a Catalunya les dades són positives per no tant com a la resta d'Espanya, perqu encara que els factors de creixement són els mateixos, el factor diferencial és la maduresa del mercat, sobretot a Barcelona: "Cap capital europea té tantes motos", ha destacat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés