Publicat 10/03/2014 14:17

Andreu (APT): "Si no ens espavilem, el port de BCN World serà el de Barcelona"

El presidente del Puerto de Tarragona, Josep Andreu
EUROPA PRESS

Especula sobre diverses opcions per ampliar-ne les infraestructures i poder acollir més creueristes

TARRAGONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha defensat impulsar l'activitat de creuers per guanyar projecció internacional i perquè, sinó, el port escollit per albergar el macrocomplex d'oci i turisme BCN World serà el de Barcelona.

"Si no ens espavilem, el port de BCN World serà el de Barcelona. Ho tenim difícil, però si no ens movem ens aniran passant per davant sempre", ha insistit Andreu en roda de premsa de balanç de resultats del 2013 aquest dilluns.

Ha explicat que els promotors de BCN World es van reunir amb ell el juliol de l'any passat i li van traslladar la necessitat de portar turistes a Tarragona per "terra, mar i aire", tant creueristes com passatgers de ferri.

Per dur a terme això, l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) està treballant a desenvolupar la infraestructura necessària per acollir els creuers, i estudia diverses opcions després d'haver descartat el dic de Llevant, on atraquen actualment els creuers que fan escala puntual al port.

Pel que fa a aquesta infraestructura, Andreu ha sostingut que aquest terminal presenta limitacions funcionals, per la qual cosa no li sembla "la millor solució de futur si realment es vol fer dels creuers una aposta de futur".

DIVERSES SOLUCIONS

Davant d'aquest escenari, Andreu estudia una opció provisional que se centra a aprofitar les obres del dic Prats, respecte del pantalà que explota Repsol, al costat de la platja de La Pineda i molt a prop dels terrenys del futur complex de BCN World i de Port Aventura, i allargar l'espigó perquè albergui la terminal.

Les obres del dic costarien entre 25 i 30 milions d'euros, i es construirien dues esplanades, que costarien uns 15 milions en total: una per al projecte càrrec industrial i una altra d'ús polivalent d'entre 40 i 60 metres quadrats que es podria utilitzar per a creuers i ferris.

Aquesta infraestructura podria entrar en funcionament els pròxims quatre anys, i Andreu ha indicat que les obres del dic s'han de fer igualment més enllà de l'aposta pels creuers.

Tot i això, si fructifica l'estratègia de captar creueristes --un mínim de 50.000 anuals respecte dels 2.000 actuals--, l'estratègia de l'APT passa per una solució més definitiva i que es basa a construir un terminal urbà al costat del Port Esportiu de Tarragona.

El Pla Director del port del 2000 al 2014 preveu una reserva d'espai davant del Club Nàutic, però es necessita un pla funcional i d'usos que defineixi els accessos, les sales d'espera i els serveis que una infraestructura d'aquest tipus requereix.

Els tècnics han dissenyat diverses opcions que comportarien una inversió d'entre 80 i 120 milions d'euros, en funció de la superfície i la profunditat, i que encara estan en fase d'estudi: "Només estem parlant d'un projecte, però si BCN World es queda estarem preparats, i si no també és un projecte necessari perquè el nostre terminal té limitacions funcionals per a un projecte potent".

Andreu ha traslladat aquestes iniciatives a l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, qui li ha proposat que la sortida dels passatgers ha de ser per Tarragona, cosa en què el que el president de l'APT coincideix: "Tot aquest terreny és domini públic de Tarragona i decideix el port".

'TARRAGONA CRUISE PORT COSTA DAURADA'

"El problema és que no ens coneixen i que és més atractiu Barcelona. El màrqueting mana", ha assegurat Andreu, que ha indicat que l'objectiu del port és estudiar els nínxols de mercat als quals pot arribar malgrat la competència.

El primer pas el farà aquesta setmana, quan acudirà a la fira Cruise Shipping Miami i on presentarà per primera vegada en la història una marca pròpia de creuers, 'Tarragona Cruise Port, Costa Daurada', acompanyada d'un vídeo, una pàgina web i un catàleg amb informació general i fotogràfica sobre els actius turístics del territori que es lliuraran a navilieres de creuers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés