Publicat 11/4/2019 17:37:12 +02:00CET

Andorra Turisme preveu superar a l'estiu el milió de visitants, un 1,3% més

Andorra Turisme preveu superar a l'estiu el milió de visitants, un 1,3% més
EUROPA PRESS

ESCALDES-ENGORDANY (ANDORRA), 11 abr. (EUROPA PRESS) -

Andorra Turisme ha presentat aquest dijous la campanya de comunicació per a aquest estiu, en la qual preveuen que pernoctaran 1.046.390 persones, 12.940 més que l'any passat, la qual cosa suposa un increment "moderat" de l'1,3%, segons el ministre de Turisme en funcions, Francesc Camp.

Entre el 2012 i el 2018, l'augment global de turistes a l'estiu va ser del 44,1%, per Camp veu cert "estancament", per les previsions moderades de creixement de l'economia dels pasos del voltant i perqu el mercat turístic d'Orient Mitj s'ha recuperat després d'anys d'inseguretat, i ho fa amb polítiques molt atractives de preus baixos.

Per tot aix, les previsions són que els turistes espanyols (que representen el 70% del total) siguin gairebé tants com l'estiu passat, mentre que els francesos creixeran un 2,5% i les altres nacionalitats un 3,5%.

Per aconseguir aquest últim augment ja estan en marxa les campanyes de comunicació en pasos del nord d'Europa com el Regne Unit, Blgica, Holanda i Alemanya, i aviat es far el mateix a Itlia, un nou mercat en qu es vol incidir especialment perqu els darrers anys ha mostrat un inters creixent per Andorra.

La previsió de pernoctacions als hotels és una mica més optimista que la de visitants, perqu es preveu que aquests es quedaran més dies: l'objectiu és créixer un 2,7% i situar l'estada mitjana en les 2,7 nits.

Els grans allicients que Andorra Turisme vol promocionar aquest estiu són esdeveniments esportius --com una etapa de la Volta a Espanya--, culturals --com els espectacles del Cirque du Soleil--, que se sumen a l'oferta de muntanya i de compres.

Camps ha plantejat que l'objectiu ha de ser aconseguir visitants amb un poder adquisitiu més alt, tenint en compte que des d'ara ser difícil aconseguir percentatges de creixement com el del 2017, per exemple, quan va ser del 12,2%.

En aquest sentit, el ministre en funcions ha demanat als actors turístics que han assistit a la presentació un esfor conjunt per millorar la qualitat de l'oferta i del servei que s'ofereix.

ACORD AMB DISNEY

Aquest estiu Andorra mantindr l'acord amb Disney, que li permet promocionar la marca del país als canals televisius de la companyia i en properes estrenes de pellícules, com 'Toy Story 4' i 'Frozen 2'.

La collaboració costa 225.000 euros, mentre que la inversió global de la campanya d'estiu suma 2,23 milions, ha informat el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.