Actualitzat 16/10/2018 18:27

Andorra ha rebut un 1,3% més de turistes aquest estiu

El ministre de Turisme d'Andorra fa balanç de la temporada d'estiu
SFG

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 16 oct. (EUROPA PRESS) -

Un total de 1.033.450 turistes han visitat Andorra els mesos de juny, juliol, agost i setembre, xifra que suposa un increment de l'1,3% respecte el mateix període de l'any passat.

Per segon estiu consecutiu se supera el milió de visitants, tal com ha destacat aquest dimarts el ministre de Turisme, Francesc Camp, en una presentació pública davant de mitjans i professionals del sector.

Les previsions de creixement a inicis d'estiu es van marcar en el 2,3%; Camp ha reconegut que, després dels augments més importants dels estius anteriors --el passat l'augment va ser del 12,2%-- tot apunta que s'està entrant en una fase d'estabilització.

Per aquest motiu ha considerat que seria necessari fer una reflexió pel que respecta l'estratègia de la campanya d'estiu del 2019.

També mostren un comportament estable les xifres de visitants en les diferents propostes d'oci del país: Grandvalira, Vallnord, Naturlandia, el Palau de Gel, Caldea-Inúu, els museus i monuments i els parcs naturals han venut un 0,1% més d'entrades durant els mesos d'estiu.

Si s'analitzen les dades per mesos, agost ha estat l'únic amb increments, concretament del 6,3%, mentre que juny i setembre han tingut un volum de turistes similar al de fa un any, i juliol un descens del 2,8%.

Pel que respecta les nacionalitats dels turistes, els espanyols han crescut un 0,5%, els francesos un 7,4% i la resta de nacionalitats --englobades en un únic grup-- han disminuït un 4,7%.

Els turistes pernocten de mitjana 2,62 dies al Principat durant el període d'estiu.

ANDORRA SHOPPING FESTIVAL

Camp, que ha estat acompanyat pel gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha presentat també una nova edició de l'Andorra Shopping Festival, esdeveniment que tindrà lloc de l'1 a l'11 de novembre.

A més de presentar descomptes comercials, l'Andorra Shopping Festival es combina amb animacions als carrers, tallers i jornades gastronòmiques.

Durant aquests dies, Turisme s'ha marcat l'objectiu de fer créixer un 3,3% el nombre de turistes i un 4,3% el nombre d'excursionistes --els que no pernocten al país--.

Per aconseguir-ho s'ha destinat un pressupost de 625.000 euros, on s'inclou la campanya publicitària que ha començat aquest mateix dimarts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés