MADRID 24 maig (EUROPA PRESS) -
BBVA ha presentat aquest divendres davant de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) la sollicitud d'autorització de l'oferta pública d'adquisició (OPA) sobre Banc Sabadell que havia anunciat fa unes dues setmanes, segons ha informat.
Es tracta de la primera autorització que BBVA ha presentat, donant inici així al calendari per llanar l'OPA de carcter hostil. L'operació també requereix del vistiplau del Banc Central Europeu (BCE) i de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC), autoritzacions que BBVA encara no hauria sollicitat, segons han informat fonts de l'entitat a Europa Press.
D'acord amb el document presentat aquest divendres davant del supervisor borsari, BBVA notificar la concentració econmica resultant de l'oferta a les autoritats de defensa de la competncia a Frana i el Marroc, per les oficines que Sabadell té a París i Casablanca. No obstant aix, l'oferta no ha quedat subjecta a la condició d'obtenció de les seves autoritzacions.
L'oferta es dirigir a un total de 5.440.221.447 accions ordinries de Banc Sabadell, de 0,125 euros de valor nominal cadascuna, totes elles pertanyents a una mateixa i única classe i srie.
Segons els temps que marca la llei, la CNMV disposa ara d'un termini de set dies hbils a explicar des d'avui per admetre a trmit aquesta sollicitud. En cas que no es pronunci, s'entendr que ha estat admesa.
El fullet final de l'OPA, encara que s'ha adjuntat en aquesta sollicitud, no es far públic fins que la CNMV decideixi aprovar, si és que ho fa, l'operació. Aix s'estima que tindr un termini mxim d'uns sis mesos.
Així mateix, l'OPA requereix de l'autorització del BCE per al control de les filials a l'estranger de Sabadell: TSB, les filials a Mxic, dues filials a Bahames i una a Cuba.
També necessita el vistiplau de la CNMV per adquirir el control indirecte de Sabadell Securities USA, un 'broker dealer' filial de Sabadell a Estats Units; així com del Banc Central del Marroc en relació amb el control indirecte en la sucursal que Sabadell té a Casablanca.
Després d'una anlisi, BBVA ha concls que no necessita l'autorització de la Reserva Federal d'Estats Units ni del Departament de Serveis Financers de l'Estat de Nova York o l'Oficina de Regulació Financera de Florida.
BBVA també indica que presentar davant de la CNMV documentació "acreditativa" que té garanties suficients per fer front a l'oferta. Per a aix, BBVA ha decidit convocar una junta general d'accionistes per decidir sobre l'emissió de noves accions per poder realitzar el bescanvi pels títols de Sabadell.
El passat 9 de maig, BBVA va decidir llanar una OPA hostil sobre el 100% de les accions de Banc Sabadell després del rebuig del consell d'aquesta entitat a una proposta de carcter amistós.
BBVA ofereix als accionistes de Sabadell un bescanvi d'un títol nou per cada 4,83 de Sabadell, la mateixa oferta que havia proposat la setmana passada al consell d'administració de l'entitat catalana, la qual cosa constitua una prima del 30% sobre el preu de tancament d'ambdues entitats del passat 29 d'abril.
Els accionistes de Banc Sabadell tindran un 16% de participació en l'entitat resultant. El preu equivalent de la contraprestació en efectiu és de 2,12 euros per acció de l'entitat d'origen catal.
BBVA preveu que el tancament de l'operació es dugui a terme en un període d'entre sis i vuit mesos, una vegada rebi les autoritzacions necessries.