Actualitzat 10/02/2015 14:37

Ryanair transportarà 7,11 milions de viatgers aquest any a Catalunya i operarà 82 rutes a l'estiu

Ryanair
Foto: EUROPA PRESS

Manté la seva principal aposta pel Prat amb una previsió de 5,3 milions d'usuaris

BARCELONA, 10. (EUROPA PRESS)

Ryanair preveu transportar 7,11 milions de viatgers aquest 2015 a Catalunya i operar 82 rutes durant la temporada d'estiu, sumant els aeroports de Barcelona, Girona i Reus, unes xifres que el conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, ha destacat com rècord, si bé, segons dades d'AENA, l'any que es va registrar més trànsit va ser el 2012, amb 8,3 milions de passatgers.

   En roda de premsa aquest dimarts a Barcelona, O'Leary ha assegurat que l'Aeroport del Prat continuarà sent el primer per a la companyia a Catalunya, i on sí que batrà rècord si Ryanair aconsegueix transportar 5,3 milions d'usuaris aquest any.

   Així, des del Prat, Ryanair preveu transportar 5,3 milions de passatgers respecte dels 4,7 de l'any passat; a Girona baixarà dels 1,9 milions del 2014 a la previsió d'1,5 per a aquest any; i a Reus també caurà el trànsit, passant de 460.000 a 315.000, segons dades consultades d'AENA.

   Per a això, la capital catalana tindrà 39 rutes, en què Colònia serà la novetat per a aquesta temporada d'estiu, i s'augmentaran freqüències a 19 destinacions, com Bolonya, Fez i Eivissa; Girona tindrà vols a 36 ciutats --dos menys: Lappeenranta (Finlàndia) i Skelleftea (Suècia) s'han suprimit-- amb un augment de les freqüències de París i Brussel·les; i Reus tindrà set rutes, quatre menys, ja que han caigut de la llista East Midlands, Birmingham, Bristol i Londres-Luton respecte a l'anterior temporada d'estiu.

   "Continuarem operant als tres aeroports i volem créixer a Girona i Reus malgrat les especulacions que van motivar l'obertura de la nostra base a Barcelona", ha assegurat O'Leary, que, tot i no concretar destinacions, ha asseverat que les instal·lacions aeroportuàries gironines i tarragonines disposaran de noves connexions en la temporada d'hivern del 2016.

520 AVIONS

   Això serà possible gràcies a l'increment de la flota, que actualment és de 308 aeronaus, però una vegada es completi la comanda de 380 Boeing 737 en els pròxims deu anys l'aerolínia tindrà 520, ja que algunes aeronaus es retiraran --Ryanair ha incorporat fa poc 12 avions i el 2016 es preveu l'entrada de 40 addicionals més--.

   Tot i això, O'Leary ha admès que la companyia no té com a objectiu tornar a les xifres de passatgers que tenia a Girona el 2010 --4,6 milions--, ja que ara es prima Barcelona, si bé la meta sí que resideix en transportar dos milions de viatgers des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar sempre que la política de taxes acompanyi --Ryanair ha anat reduint passatgers cada any a Girona--.

   Ryanair, que celebra aquest 2015 el seu 30 aniversari, preveu passar dels 90 milions de passatgers anuals als 160 milions el 2024, un creixement "totalment possible" gràcies a l'increment de la flota. A Espanya, on té una quota del 18% del mercat, opera des de fa 12 anys.

   O'Leary ha considerat "poc probable" que Ryanair operi la ruta Barcelona-Madrid, ciutats que tindrà en compte per operar vols als Estats Units en el futur, i ha dit no sentir-se preocupat pels possibles escenaris polítics que es donin a Catalunya: "Nosaltres ho veiem des del punt de vista del negoci, i el negoci és que la gent continuarà viatjant".

PRIVATITZACIÓ D'AENA

   Sobre la privatització d'AENA, ha dit no estar interessat en l'adquisició d'accions, i ha apostat per la gestió independent de cadascun dels aeroports per aconseguir tarifes més baixes, tant per a les aerolínies com per als passatgers: "AENA ens va prometre una congelació de les taxes del 2015 al 2025 després de doblar-les a Madrid i Barcelona".

   Preguntat sobre el fet que IAG, el grup d'empreses d'Iberia, British Airways i Vueling, hagi superat Ryanair i s'hagi situat com a líder europeu per capitalització amb 15.000 milions, ha dit que és més important transportar passatgers amb tarifes econòmiques, si bé ha reconegut el bon treball fet pel grup d'empreses: "No crec que sigui veritat, però si ho és, no és important".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés