Publicat 02/08/2021 21:46

AMP.- Puigneró diu que l'ampliació de l'Aeroport tindr la "mínima afectació" en La Ricarda

Vista general dels assistents que participen en la Comissió Bilateral Generalitat de Catalunya - Estat
Ricardo Rubio - Europa Press

Assegura que la pista no s'allargar 500 metres, per no concreta com ser l'ampliació

MADRID, 2 ago. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha assegurat aquest dilluns que l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat tindr la mínima afectació a l'entorn natural de la Ricarda, per no ha aclarit quant s'ampliar la pista: "Vetllarem perqu l'ampliació sigui la mínim possible i tingui la mínima afectació. I si pot ser, amb zero afectació".

En roda de premsa des de la delegació del Govern a Madrid després de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, ha explicat que ell mateix ha tancat l'acord aquest dilluns al matí en una reunió amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, prvia a la Comissió Bilateral i ha celebrat que finalment "Catalunya tindr un aeroport intercontinental".

Puigneró ha garantit que l'acord ser respectuós amb el medi ambient i cerca fer l'Aeroport de Barcelona "molt més sostenible que ara" i que tingui menys emissions de CO2, per no ha deixat clar com afectar en l'entorn natural.

El vicepresident ha assegurat que no s'allargar la pista 500 metres i que aquesta ha estat una exigncia del Govern per no ha detallat com es dur a terme l'ampliació de l'aeroport perqu aconseguir la capacitat de 90 vols per hora.

Segons ell, ser el pla director el que determini el projecte tcnic concret de l'ampliació i ha avisat que haur de comptar amb l'aval de la Comissió Europea: "Si té l'aval de la Comissió Europa, ser una solució que ser respectuosa amb els criteris ambientals d'aquesta zona".

Puigneró ha insistit que la voluntat: "Si s'hagués de fer una ampliació, es determinar en el projecte concret i vetllarem perqu en aquest projecte l'ampliació sigui la mínima possible i tingui la mínima afectació. I si pot ser, amb zero afectació".

En la roda de premsa també s'ha referit a l'acord la consellera de Presidncia, Laura Vilagr, que ha opinat que l'acord respecta un "equilibri des del punt de vista mediambiental".

CONNEXIÓ AMB GIRONA I REUS

El vicepresident ha destacat que el Govern ha aconseguit que l'acord incorpori la connexió de l'Aeroport de Barcelona-El Prat amb els de Girona i Reus (Tarragona) a través de trens d'alta velocitat, que era una "condició sine qua non" per a l'Executiu catal.

Considera que aquest aspecte de l'acord és molt important perqu far més competitiu el sistema aeroportuari de Catalunya i ha assenyalat que l'objectiu és que la construcció de les estacions d'alta de velocitat de Girona i Reus s'incorporin en el pla d'inversions de 2022-2026 perqu abans de 2026 estiguin llestes o "molt avanades".

Puigneró ha vaticinat que la ciutadania celebrar aquesta ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat perqu creu que és positiu per a Catalunya, ja que permetr que no calgui fer escala en vols intercontinentals: "Quan has de fer escala perds competitivitat. I per tant, la qual cosa venim a fer amb l'acord que hem aconseguit, és fer de Catalunya un país preparat per als reptes econmics del segle XXI".

PISTES SEGREGADES

En un comunicat, Vicepresidncia de la Generalitat ha destacat que l'acord "dibuixa un nou model aeroportuari catal", ja que, amb la connexió d'alta velocitat, situa els aeroports de Girona i Reus a 30 minuts del de Barcelona.

Segons aquest comunicat, l'acord preveu que el pla director de l'ampliació, que ha de redactar Aena, s'elabori amb criteris ambientals i ha advertit que el Govern "no validar cap proposta d'actuació proposada per Aena que no hagi estat avalada prviament per la Comissió Europea".

El departament encapalat per Puigneró ha explicat que se superar la capacitat actual de l'aeroport de 80 operacions per hora respectant el límit de 90 operacions per hora i no s'incrementar l'impacte acústica sobre les poblacions de l'entorn.

També ha concretat que el Govern ha aconseguit que es mantingui el rgim de pistes segregades, de manera que se seguir utilitzant la pista llarga per a aterratges i la curta per a enlairaments, per que ser el pla director el que concreta com es porta a terme.

"El nou pla director haur de determinar les actuacions concretes per aconseguir aquest repte, actuacions que hauran de limitar-se a les dimensions i ubicació que redueixen a la mínima expressió qualsevol afectació a entorns mediambientals protegits, especialment la llacuna de la Ricarda", apunta el comunicat.

Després de l'acord, el Govern central haur d'aprovar el nou DAURA 2022-2026 abans del 30 de setembre, que regula les tarifes dels aeroports d'Aena, i després l'Estat redactar el nou pla director i ser en aquesta fase quan es defineixi la proposta concreta d'ampliació del camp de vol i de la resta d'inversions.

La Conselleria ha avisat que, si aquesta proposta afecta els espais de la Ricarda, "caldria impulsar una consulta prvia a la UE per validar la possibilitat d'aquesta afectació".

LIDERATGE DE PUIGNERÓ

En un altre comunicat, Junts ha atribut a Puigneró l'acord, ja que assegura que ha estat el vicepresident qui ha "liderat l'acord de Barcelona-El Prat en un 'hub' internacional".

En les últimes setmanes Puigneró i Junts havien defensat més clarament l'ampliació de l'aeroport que els consellers d'ERC, que havien expressat una major preocupació pel respecte amb l'entorn mediambiental d'aquesta infraestructura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés