Actualitzat 16/04/2015 13:58

Puig va guanyar 177 milions el 2014 i preveu arribar a una facturació de 2.000 milions el 2017

El pte.De Puig, Marc Puig
Foto: PUIG

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 16 Abr. (EUROPA PRESS) -

La firma de perfumeria i moda Puig va obtenir un benefici de 177 milions d'euros el 2014, un 0,8% més que el 2013, i una facturació de 1.508 milions, un 0,6% més, ha anunciat aquest dijous el president de la companyia catalana, Marc Puig, que ha apuntat l'objectiu d'arribar als 2.000 milions d'ingressos el 2017, un 33% més que ara, amb un 15% de benefici operatiu, segons el pla estratègic 2015-2017.

   En roda de premsa a la seu de la multinacional, ha explicat que Espanya ha tornat a créixer després dels anys de crisi amb un avanç del 6%, tot i que només representa el 14% del negoci, i el sector exterior suposa el 86% --el 46% en mercats emergents, fora de la UE i Nord-amèrica--.

   Puig també ha anunciat que aquest mes d'abril ha acordat la compra de la llicència de fragàncies de Jean Paul Gaultier a Shiseido amb efectes a 1 de gener del 2016, el que suposarà el 10% de les vendes de la companyia, tot i que el preu de l'adquisició --més de 90 milions-- i la seva integració suposarà un "impacte negatiu" en els resultats durant els pròxims dos anys, també influït per les inversions previstes a totes les marques de Puig per impulsar-les i recuperar les rendibilitats habituals --prop del 15%-- el 2017.

CREIXEMENT INTERNACIONAL

   Com a element de creixement, Marc Puig ha assenyalat el potencial de les adquisicions a principis d'aquest any de la britànica Penhaligon's i la francesa L'Artisan Parfumeur, especialitzades en perfumeria d'alta gamma i diferenciada de les grans cadenes, de les quals preveu ampliar la seva xarxa de botigues en el món, amb la primera nova obertura prevista per a juliol al Rockefeller Center de Nova York.

   I és que la companyia catalana preveu que el seu creixement vingui dels mercats internacionals i emergents, el que suposarà més plantilla a fora i a les seus de Barcelona i Paris; el 2014 donava feina a 4.192 persones a tot el món, de les quals 1.600 corresponien a Espanya.

   En aquesta línia, el març va obrir filial a l'Aràbia Saudita, després de gairebé tres anys negociant, a causa de les característiques singulars de l'esmentat mercat, on les gestions són lentes i s'han de separar els espais comercials per a homes i dones, ha explicat el directiu.

   Actualment, Puig ven els seus productes a 140 països i té filials pròpies a 22.

ADQUISICIONS

   Preguntat per si la firma preveu noves adquisicions en els seus plans d'expansió, ha assenyalat que no està previst, però que romandran "proactius i atents al sorgiment d'oportunitats" i que tenen un balanç sanejat que els permet afrontar projectes que encaixin amb la seva estructura financera.

   "No estem obsessionats ni farem iniciatives amb les quals entenguem que no siguem capaços de crear valor. Si arriben coses que ens encaixen les perseguirem i si no seguirem amb el nostre treball", ha afegit.

   També ha descartat una sortida a Borsa a mitjà termini: "No puc dir que estigui fora de tot plantejament --en el futur--, però el 2017 o el 2020 no es preveu", i ha mantingut la seva voluntat de continuar sent una empresa familiar.

   Puig disposa actualment d'una quota de mercat una mica superior a la del 8,6% que tenia el 2013 en perfumeria de luxe, i manté el seu objectiu d'arribar al 12% el 2020 per situar-se al 'top 3' mundial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés