Publicat 07/04/2014 11:43

Puig va guanyar 176 milions el 2013, un 2% més

El pte de Puig, Marc Puig
EUROPA PRESS

El 2020 vol arribar a una quota de mercat del 12% en perfumeria per entrar al top 3 mundial

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 7 abr. (EUROPA PRESS) -

La firma de moda i fragàncies Puig va registrar un benefici de 176 milions d'euros el 2013, un 2% més, i unes vendes de 1.499 milions, un 1% més, ha avançat aquest dilluns el president de Puig, Marc Puig, amb motiu de la inauguració de la seva nova seu corporativa a la plaça Europa de L'Hospitalet de Llobregat, enguany que és l'any del centenari de la companyia.

En conferència de premsa, Puig ha reconegut que el 2013 ha estat un any "més complicat" del que pensaven i influït per la devaluació de la moneda de mercats emergents respecte a l'euro, tot i que la firma ha aconseguit mantenir la sisena posició mundial en perfumeria selectiva i augmentar la seva quota de mercat del 8,1% al 8,6%, segons dades d'elaboració pròpia.

Actualment, Puig genera el 86% del seu negoci fora d'Espanya --el 48% a països emergents, és a dir, de fora de la UE i Nord Amèrica-- i ven els seus productes a més de 140 països amb filials pròpies a 21; ha tancat el 2013 amb 4.204 treballadors (el 40% a Espanya) i fabrica el 67% dels seus productes a Espanya i el 31% a França.

Com a objectius de futur, el president de la companyia ha anunciat que per al 2020 s'han fixat la meta d'arribar a un 12% de quota de mercat internacional en perfumeria per situar-se entre les tres primeres marques del món.

"Volem ser un grup propietari de marques de luxe reconegut internacionalment i mantenir el model híbrid de fragàncies i moda, amb equilibri de marques pròpies i llicenciades", ha exposat.

Després de les adquisicions d'altres companyies durant els darrers anys, ha augurat que serà "més complicat" seguir comprant i ha assenyalat que ara no hi ha res sobre la taula, tot i que l'objectiu de créixer preveu que pugui ser tant orgànicament com inorgànicament, i mantenint l'aposta pels mercats emergents.

Ha assenyalat la importància de l'Amèrica Llatina per al grup, i sobre Espanya, on el mercat portava uns anys minvant, ha apuntat que des del Nadal i durant aquest 2014 es registren "tendències positives".

En aquest sentit, a més, des de fa un any i mig, Puig treballa en l'obertura d'una filial comercial a l'Aràbia Saudita, que encara està en tràmit per les dificultats administratives del país, ha explicat Puig.

Fins el 2020, Puig també té un nou pla de sostenibilitat que inclou minimitzar residus i reutilitzar aigua, i la seva nova seu, dissenyada per l'arquitecte espanyol Rafael Moneo i l'estudi GCA Arquitectes, és el novè edifici d'oficines de l'estat amb la qualificació Leed oro.

Puig traslladarà el personal al nou edifici de l'Hospitalet la setmana que ve, i deixarà buits els dos de propietat que té a Barcelona: un a Travessera de Gràcia --on es va instal·lar la primera fàbrica de Puig-- i l'altre al carrer Mallorca --seu històrica de Mirurgia--.

"No hi ha pressa per veure què passarà amb ells, quedaran buits a partir de la setmana que ve. Tenim confiança que el mercat d'oficines s'anirà recuperant, i quan trobem una oportunitat que ens encaixi, l'aprofitarem", ha afirmat Puig.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés