Actualitzat 18/02/2015 13:51

El Port de Barcelona va guanyar 37,4 milions el 2014, la meitat que l'any anterior

José Alberto Carbonell y Sixte Cambra
Foto: EUROPA PRESS

La caiguda dels ingressos, les amortitzacions d'immobilitzat i l'absència d'atípics positius expliquen el descens

BARCELONA, 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona va tancar l'exercici 2014 amb un benefici net de 37,4 milions d'euros, fet que suposa la meitat respecte als guanys registrats el 2013 i que van ascendir a 74,7 milions, una xifra que es va disparar a causa d'ingressos extraordinaris de 24 milions d'euros que van ser a causa, sobretot, de la venda de la participació del Port a Creuers del Port de Barcelona.

   En roda de premsa de presentació de resultats aquest dimecres, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha sostingut que el benefici també s'ha vist afectat per les amortitzacions d'immobilitzat --s'han realitzat provisions d'alguns actius amb resultats negatius de sis milions-- i per la caiguda dels ingressos, que s'han situat en 155,8 milions, un 3% menys.

   Malgrat aquest descens, Cambra ha valorat la xifra neta de negocis, ja que s'ha vist llastada per la reducció de taxes marcada pel Ministeri de Foment, i que s'han rebaixat un 5% en el cas de les taxes d'utilització, i entre un 7% i 8% en les taxes per ocupació.

   El flux de caixa --'cash flow'-- ha pujat un 13%, fins a 103,7 milions, i Cambra ha destacat que el Port de Barcelona segueix sent l'enclavament de Ports de l'Estat que més contribueix al finançament del sistema portuari espanyol, amb 10,4 milions d'euros l'any passat, ja que també és el que més ingressos genera.

CREIXEN UN 10% ELS CONTENIDORS

   Pel que fa a tràfics, el total del Port de Barcelona s'ha situat en els 46,3 milions de tones, un 9% més, i el tràfic de contenidors, un dels més estratègics per a les instal·lacions portuàries barcelonines, també ha tingut un comportament positiu, ja que ha crescut un 10% i s'ha situat en 1,9 milions de TEU --mesura equivalent a un contenidor de 20 peus--.

   Els contenidors d'exportació s'han situat en 621.870 TEU, un 7% més, gràcies al dinamisme de mercats com els Emirats Àrabs, la Xina o Corea del Sud, i es van registrar 437.435 TEU d'importació (+12%), sent la Xina el primer país d'origen de les mercaderies que arriben al port amb una quota pròxima al 40%, i també són rellevants les importacions procedents de Turquia i Vietnam, que han crescut un 19% i un 15%, respectivament.

   Els sòlids a granel s'han situat en 4,8 milions de tones, un 9% més, i els líquids han crescut un 21%, fins a situar-se en 12,9 milions, mentre que els automòbils han crescut un 6%, amb 748.394 unitats gràcies a l'exportació, que ha marcat rècord de 431.440 vehicles després de créixer un 13,5%.

   Respecte al trànsit de les autopistes del mar (Short Sea Shipping), que connecten regularment Barcelona amb Itàlia i el nord d'Àfrica, el Port ha gestionat 112.507 unitats de transport intermodal (UTI) --mesura equivalent a un camió o plataforma--, un 11% més.

ELS CREUERISTES CAUEN UN 9%

   Sobre el tràfic de passatgers, el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, ha explicat que l'enclavament ha rebut 3,5 milions de viatgers, un 5% menys, si bé els ferris de línia regular --amb Balears, Itàlia i nord d'Àfrica--, han crescut un 6,5%, fins a 1,1 milions d'usuaris.

   Els creueristes han caigut un 9%, fins a 2,4 milions, i alhora es van registrar 764 escales de creuers (-8,5%), a causa que les navilieres van decidir posicionar menys embarcacions al Mediterrani l'any passat.

   Amb vista a aquest 2015, Cambra preveu arribar als 2,5 milions de creueristes, perquè, tot i que hi hauran menys escales, les embarcacions que atraquin seran de més dimensió, i s'assolirà un increment més marcat a partir del 2017.

   El deute amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI) de l'enclavament català se situa en 419 milions, i les inversions públiques per a aquest 2015 ascendeixen a 103 milions d'euros, que es destinaran als accessos ferroviaris, la nova terminal d'Iberpotash i l'ampliació del Moll Adossat, entre d'altres projectes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés