Actualitzat 20/03/2013 16:35

AMP.- El Port de Barcelona registra un benefici de 43,2 milions el 2012

Rueda de prensa de resultados del Puerto de Barcelona
EUROPA PRESS

Preveu un increment del 5% del tràfic de tones en 2013

BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona ha obtingut un benefici net de 43,2 milions d'euros el 2012, un 23% menys en comparació als 56 milions de l'any anterior, a causa que el 2011 es van incorporar resultats extraordinaris arran de l'aportació del Govern espanyol per al compliment de les sentències judicials fermes anul·latives sobre les liquidacions de les tarifes portuàries.

Així ho han explicat en roda de premsa de resultats econòmics aquest dimecres el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el director general, José Alberto Carbonell, que han indicat que sense aquest efecte el resultat de l'exercici seria un 19% superior al del 2011.

Els ingressos han crescut un 2%, fins als 160,8 milions, cosa que Cambra ha valorat positivament: "Els resultats posicionen el Port de Barcelona com el que més recursos genera del sistema portuari espanyol, i permeten mantenir l'equilibri econòmic per seguir amb el nostre pla d'inversions".

Després d'aportar 9,3 milions al sistema portuari, la xifra més elevada del sistema, el Port de Barcelona ha registrat un 'flux de caixa' de 84 milions, un 7% més, i el deute s'ha situat en 460 milions el 2012, un any en el qual s'han executat inversions per 89 milions, dels quals 80 corresponen a infraestructures.

Les instal·lacions han canalitzat mercaderies per un valor superior als 52.000 milions d'euros, i es van arribar a més de 30 milions de tones de trànsit 'hinterland' --el que comptabilitza el comerç sense tares ni transbord i serveix per conèixer l'activitat comercial de l'entorn--, fet que suposa un 1,8% més.

Tot i això, el volum de trànsit va caure un 3,8%, fins a 42,6 milions de tones pel retrocés de les importacions i el tràfic de contenidors, que no va quedar compensat pel bon comportament de les exportacions, i els mercats que més creixen són Malta (+50,6%), Rússia (+100,4%) i Colòmbia (64,4%).

El tràfic de contenidors ha caigut un 13,7%, fins a 1,7 milions, mentre que el d'automòbils ha repuntat un 5,5%, fins a les 664.931 unitats, i els passatgers s'han situat en els 3,4 milions (-10,6%), i els creueristes han arribat als 2,4 milions (-9,4%).

Cambra ha destacat que el Port de Barcelona ha deixat d'ingressar 30 milions en els últims dos anys a través de l'abaratiment de taxes a embarcacions, passatgers i mercaderies, i de rebaixes sobre la taxa d'ocupació dels terminals, per al que Carbonell ha indicat que està en marxa un procés de valoració de terrenys que es coneixerà l'abril i que es preveu que la nova valoració estigui en vigor el 2014 amb l'objectiu d'augmentar la competitivitat dels terminals.

REPTES 2013

El Port de Barcelona preveu augmentar un 5% el tràfic de tones per a aquest any, fins a 43,7 milions, i Cambra ha destacat la voluntat de la infraestructura portuària de seguir ampliant la seva àrea d'influència.

Alhora, també vol continuar com a port líder de la Mediterrània, ser el port base de les grans navilieres i operadors logístics, mantenir el lideratge en el tràfic d'automòbils i consolidar-se com a port de connexió de distribució d'hidrocarburs.

El Port de Barcelona té pressupostats 118 milions d'euros per a inversions pròpies aquest any, que recalaran en l'ampliació sud del Moll Prat, els accessos ferroviaris i diversos, i el Moll de l'Energia, entre d'altres.

Cambra ha subratllat la importància dels accessos ferroviaris i viaris al Port de Barcelona, després que la ministra de Foment, Ana Pastor, indiqués en una visita a Barcelona que la licitació dels ferroviaris es faria l'abril, i la dels viaris al llarg d'aquest any.

"Els accessos són importantíssims", ha assegurat, i ha indicat que d'aquests 118 milions d'euros, més de quatre milions es destinaran als accessos aquest any --el port aportarà un total de 50 milions fins al 2015 als quals s'han de sumar altres 50 milions de Foment--.

Alhora, ha destacat que també s'executaran inversions privades "en tots els àmbits", i ha citat els 60 milions d'ampliació de TCB, els 60 de la terminal de Tradebe de granels líquids, els 27 milions de la Marina Port Vell i els 22 de la terminal de Grimaldi, que s'inaugurarà a l'estiu --totes elles inversions totals--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés