Publicat 22/01/2015 17:41

El Port de Barcelona ha augmentat el trànsit un 9% el 2014, fins a 46,3 milions de tones

Sixte Cambra (Puerto de Barcelona) y Miquel Valls (Cámara de Barcelona).
EUROPA PRESS

BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona ha augmentat el trànsit gestionat el 2014 un 9% en comparació de l'any anterior, fins a 46,3 milions de tones gràcies al creixement de tots els tipus de càrrega i mercaderia.

Així ho ha explicat aquest dijous el president del port de Barcelona, Sixte Cambra, que ha participat en els Dinars Cambra, cicle organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona a la Casa Llotja de Mar de la capital catalana.

En concret, els contenidors s'han situat en els 1,9 milions de TEU --unitat equivalent a un contenidor de 20 peus--, fet que suposa un 10% més, amb 621.870 TEU d'exportació (+7%), la millor xifra des del 2008 amb 435.000 TEU, i 437.435 TEU d'importació (+12%).

El contenidor és l'activitat que millor reflecteix l'evolució de la internacionalització de la zona d'influència del port, i després d'una caiguda important de l'activitat el 2009, l'any passat es va registrar un "rècord històric" de contenidors plens, amb 1.050.000 TEUS davant del rècord anterior obtingut el 2007 amb més de 970.000 TEU, un 8,2% més.

Respecte al trànsit de les autopistes del mar (Short Sea Shipping), que connecten regularment Barcelona amb Itàlia i el nord d'Àfrica, el port ha gestionat 112.507 unitats de transport intermodal (UTI) --mesura equivalent a un camió o plataforma--, un 10% més.

Els sòlids a granel s'han situat a 4,8 milions de tones, un 9% més, i els líquids han crescut un 21%, fins a situar-se a 112,9 milions, mentre que els automòbils han crescut un 6%, amb 748.000 tones.

"Som una infraestructura al servei de l'economia del país. Volem ser un catalitzador de negoci i de l'activitat", ha subratllat Cambra, que ha afegit que per això cal créixer i captar més càrrega.

MÉS AUTONOMIA

El Pla estratègic del port de Barcelona aprovat el desembre defineix com a objectiu primordial ser el primer centre de distribució eurorregional de la Mediterrània en competició amb els ports del nord d'Europa.

Tot i això, el model de gestió marcat des de Ports de l'Estat i el Ministeri de Foment és, segons Cambra, massa rígid per competir en igualtat de condicions: "Tenim falta d'autonomia per poder fixar preus i necessitem més autonomia de gestió per aconseguir els nostres ambiciosos objectius".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés