Publicat 26/03/2014 14:58

Seat registra pèrdues de 149 milions, respecte dels 30 del 2012

El presidente de Seat, Jürgen Stackmann
EUROPA PRESS

El 2013 va obtenir la xifra més elevada de vendes de la seva història, 6.473 milions

MARTORELL (BARCELONA), 26 març (EUROPA PRESS) -

La marca automobilística Seat va registra el 2013 unes pèrdues netes de 149 milions d'euros, la qual cosa comporta gairebé quintuplicar els números vermells de 30 milions comptabilitzats el 2012.

El president de la companyia, Jürgen Stackmann, ha explicat aquest dimecres en roda de premsa a la seu de Seat a Martorell que la marca va tancar el 2013 amb la xifra més gran d'ingressos de la seva història en facturar 6.473 milions d'euros, un 6,3% més que l'exercici anterior.

Ha assenyalat que va ser un any complex però ha remarcat que Seat va guanyar impuls al nucli d'Europa i també fora "gràcies a l'èxit del Leon", i ha remarcat que va ser una de les tres marques amb més creixement a Europa.

El vicepresident de Finances i Organització, Holger Kintscher, ha explicat que un dels factors que explica l'empitjorament dels resultats és que, malgrat augmentar el volum de vendes, s'han reduït els ingressos per vehicle --150 euros menys per cotxe que el 2012.

També han contribuït a aquest empitjorament l'augment dels costos de personal --per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar 201 persones i per l'augment de les cotitzacions socials--, com també l'increment de les amortitzacions pel llançament dels nous models durant l'any passat.

Kintscher ha destacat que el benefici brut (Ebitda) ha millorat en un 73%, fins a 221 milions d'euros, i el 'flux de caixa' d'explotació ha crescut un 70%, fins a 358 milions, i ha posat en valor que per primera vegada des del 2007 les inversions s'han cobert completament amb el flux de caixa.

Ha assegurat que Seat ha realitzat un important sanejament del balanç que "permet començar el 2014 amb una posició financera reforçada".

Després de ser preguntat sobre quan Seat tornarà a la rendibilitat, Stackmann ha evitat determinar una data, i ha afirmat: "El fet important és que puguem seguir progressant en tots els mercats i així, tard o d'hora, arribarà".

PRODUCCIÓ

La planta de Martorell ha tancat el 2013 amb la producció més gran dels últims cinc anys, amb 377.000 vehicles fabricats, i els cotxes de la marca fabricats a altres plantes del grup alemany --Toledo, Mii i Alhambra-- han aconseguit les 67.000 unitats, respecte dels 6.000 del 2009, cosa que Stackmann ha subratllat que demostra que els "llaços" de l'aliança funcionen de manera molt flexible i amb bons resultats.

El vicepresident de Producció, Andreas Tostmann, ha explicat que, com a mínim fins al setembre, es mantindran els tres torns de la línia de producció de l'Audi Q3, malgrat que estava previst eliminar-ne un, i ha assenyalat que fins aleshores s'analitzarà com evoluciona la demanda per determinar si es mantenen els tres.

Sobre l'Altea, Stackmann ha afirmat que és un element molt important del mix comercial de Seat, amb 25.000 unitats venudes el 2013, i ha explicat que encara no s'ha pres cap decisió sobre si se seguirà produint.

Ha recordat que l'estratègia de Seat passa per vendre 500.000 vehicles el 2018 --el 2013 van ser 355.000--, la qual cosa ha confiat que s'aconseguirà gràcies a l'èxit del Leon, que l'any passat va augmentar un 44% les seves vendes, i a partir del 2016 amb el nou SUV, anunciat aquest dimecres, ja que Stackmann ha confiat que aconseguirà o fins i tot superarà les xifres del Leon.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés