BARCELONA, 17 oct. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha fet una crida aquest dijous a no tenir por per seguir el camí "com a país" malgrat els discursos apocalíptics basats en el temor al procés sobiranista --ha dit--, ja que Catalunya seguirà tenint els seus paisatges, arquitectura, avantguardisme gastronòmic i atractiu per al turisme, independentment del que succeeixi a nivell polític.
Ho ha manifestat a l'obrir el curs 2013-14 del centre internacional de formació i transferència de coneixement en hoteleria, turisme i gastronomia Cett, que té 2.700 metres quadrats i ha permès ampliar un 42% la superfície disponible del centre, on s'imparteixen graus, postgraus, màsters, formació professional i formació continuada, entre d'altres.
Ha afirmat que "sigui quina sigui" la situació política, els catalans no han de tenir por i seguir el seu camí, perquè els paisatges no es mouran, ha fet broma Mas, qui també ha elogiat l'oferta d'allotjament i oci de primer nivell, i els molt bons professionals que té el sector dels serveis, gràcies a apostes com la del Cett, que es va fundar fa gairebé 45 anys, quan el turisme començava a florir després d'anys de dictadura.
"Si ens ho proposem, només pot anar a millor. Tenim molt bones cartes en el turisme. El repte és si sabem jugar-les bé", la qual cosa està en mans dels catalans i no dels discursos de la por, ha assegurat, i ha destacat que el turisme a Catalunya és una activitat central, tot i que no l'única, perquè una dels avantatges de l'economia catalana és la seva diversificació i la seva orientació al mercat exterior.
Per aquesta raó, ha animat a "no perdre el tren del turisme com a activitat central", i ha afegit que tot i que sigui petita, Catalunya ha d'aspirar a ser una potència turística --juntament amb altres sectors--, com ho és Califòrnia (Estats Units), ha exemplificat, a l'exalçar la seva aposta també per l'excel·lència universitària, la indústria cinematogràfica i l'agricultura.
Així, ha felicitat el Cett per impulsar la idea de campus integral --que aglutina alumnes, professors, investigació, projecció internacional i empreses--, ja que un dels "problemes" i reptes de Catalunya és aconseguir que el coneixement i la investigació es filtri al teixit productiu i a les pimes.
"En aquesta columna vertebral hi ha la línia estratègica de futur", ha sentenciat, i ha recordat que Catalunya rep 15 milions de turistes a l'any, xifra que dobla la seva població de 7,5 milions d'habitants, el que no poden dir altres Estats, s'ha enorgullit el president català.
NOVES INSTAL·LACIONS
En la inauguració, el president del Grup Cett, Miquel Alsius, acompanyat pel rector de la UB, Dídac Ramírez, ha detallat que han ampliat el centre per donar resposta a l'auge de 116% en cinc anys del nombre d'estudiants internacionals, i a l'increment de l'oferta acadèmica amb, per exemple, el nou grau de Cuina, que arrencarà en el pròxim curs.
Ha ressaltat que dels seus 1.900 alumnes, el 25% són estudiants estrangers; dues terceres parts dels joves cursen graus; 500 fan FP; 400 realitzen ensenyaments no reglades -formació continuada i programes internacionals, i disposen de més de 60 docents col·laboradors i 180 treballadors.
Entre les novetats del projecte, que ha costat 3,5 milions d'euros propis sense cap ajuda pública, està la incorporació de la UB-Bullipedia-Cett del xef català Ferran Adrià, una aula que té la finalitat de facilitar a estudiants profesorats i a l'equip del cuiner l'entorn idoni per fer investigació gastronòmica per nodrir la plataforma en línia sobre cuina Bullipedia.