Publicat 05/03/2018 19:32

AMP.- JxCat demana temps a Torrent per convèncer la CUP abans del ple d'investidura

Elsa Artadi (JxCat), el pte.R.Torrent i I.Pujol (JxCat)
EUROPA PRESS

Vol fer-ho amb un nou acord que ultima amb ERC i que parla de "construir república"

BARCELONA, 5 març (EUROPA PRESS) -

Els portaveus i diputats de JxCat al Parlament Elsa Artadi i Eduard Pujol han demanat al president del Parlament, Roger Torrent, que convoqui el ple d'investidura de Jordi Sànchez d'aquí a més de dos dies per poder tenir temps de convèncer la CUP perquè doni suport a la candidatura.

"Li hem demanat que el ple no sigui en 48 hores per treballar en les negociacions amb la CUP, si bé la data l'ha d'acabar marcant ell", ha explicat Elsa Artadi acompanyada d'Eduard Pujol en roda de premsa en el Parlament després de reunir-se tots dos amb Torrent.

Artadi ha detallat que JxCat està ultimant un acord amb ERC que es presentarà oficialment en un parell de dies, i que aquest acord segur que agradarà a la CUP perquè parla en profunditat de "construir república" i aprofundeix en el procés constituent.

JxCat i ERC necessiten els vots de la CUP per poder tenir la majoria necessària per investir Jordi Sànchez ja que Carles Puigdemont (JxCat) i Toni Comín (ERC) no poden votar perquè són a Bèlgica: Artadi ha avançat que Puigdemont no va a deixar la seva acta de diputat perquè entri un altre de la llista que sí que pugui votar.

També ha destacat que l'acord que ultimen JxCat i ERC és diferent al que es va traslladar a la CUP divendres passat i que els 'cupaires' van rebutjar dissabte en una assemblea: "Arribem molt justs de temps amb la CUP i van votar un document no definitiu, per la qual cosa ara demanem uns dies per arribar a un acord sobre el nou document de proposta que estem acabant de tancar".

"ERC i nosaltres ens hem emplaçat a posar sobre la taula de la CUP una proposta i que tinguin el temps suficient per decidir en funció dels seus temps interns", ha detallat Artadi, que està convençuda que es podrà segellar un acord a tres bandes per donar llum verda a la investidura de Jordi Sànchez i a la configuració d'un nou Govern.

Precisament sobre la investidura de Sànchez, Artadi ha detallat que l'advocat de l'aspirant a candidat demanarà permís perquè surti de la presó i anar al ple d'investidura quan Torrent ferma els decrets de convocatòria.

Artadi també ha assenyalat que JxCat no renuncia a investir Carles Puigdemont en un futur i que seguirà intentant reformar la Llei de la Presidència i impulsant altres iniciatives necessàries per aconseguir-ho.

Sobre la proposta del diputat d'ERC al Congrés Joan Tardà d'estendre ponts amb els comuns i el PSC, Artadi ha dit que JxCat sempre ha volgut estendre la mà als comuns però que amb el PSC hi ha "poca relació parlamentària en aquest moment".

Contingut patrocinat