EUROPA PRESS/ CEA JOSÉ MONTIEL
SEVILLA 20 des. (EUROPA PRESS) -
La jutge titular del jutjat d'instrucció número 3 de Sevilla ha imputat el president de la Confederació d'Empresaris d'Andalusia (CEA), Santiago Herrero, i altres directius de la CEA, a més dels màxims dirigents de la promotora Dolmen Consulting, en el cas d'una presumpta estafa arran d'una denúncia penal presentada per set empreses subministradores de la promoció d'habitatge protegit Isbylia, promoguda per la Fundació per al Desenvolupament del Sud d'Europa (Fudes), vinculada a la Confederació d'Empresaris d'Andalusia (CEA).
La jutge havia admès a tràmit la denúncia i havia incoat diligències prèvies després de l'esmentada denúncia, per la qual cosa ara ha dictat una providència en la qual crida a declarar a partir del març del 2014 Herrero i diversos directius de la CEA que són patrons de la fundació, així com els responsables de Dolmen, segons han indicat a Europa Press fonts del cas i va avançar aquest divendres 'Diario de Sevilla'.
Les empreses denunciants són Diego y Viva CB, Euroclima 2000, Aplicaciones Maqueda, Procoenca, Industrias Tello Pintado, Gescon Instalaciones y Remoan SLU, Remoan e Inclitec, totes elles responsables d'oferir el servei de subministrament de climatització, les obres de paleta, revestiments o instal·lacions de la promoció esmentada Isbylia, formada per 583 HPO i ubicada al Polígono Aeropuerto.
En la denúncia, aquests empresaris demanen que els paguin les quantitats adequades per les feines esmentades que superen els 600.000 euros, i asseguren que els denunciats van actuar "de comú acord i amb l'única finalitat d'obtenir un benefici patrimonial il·lícit, aprofitant el moment d'auge immobiliari, sobretot en la construcció d'Habitatges de Protecció Oficial (HPO), i van organitzar un pla per enriquir-se amb la construcció d'aquestes últimes obres, i per fer-ho es van valer d'un entramat societari en què estan implicades una sèrie d'organitzacions empresarials, com la CEA o Dolmen Consulting".
Segons la providència, consultada per Europa Press, la jutge ha citat a declarar els representants de totes les empreses denunciants pel 3 de març, mentre que en qualitat d'imputats ha citat a declarar el president de la CEA, Santiago Herrero, i el secretari general de CEA, Antonio Carrillo, tots dos com a patrons de la fundació promotora de les HPO --Carrillo és el president de la fundació--, que estan citats pel 5 de març. Un altre dels patrons de la fundació i exvicepresident de la CEA Juan Salas Tornero està citat com a imputat, al costat de Francisco Ramas, el 13 de març.
D'altra banda, la jutge ha citat per al 6 de març els màxims responsables de la promotora Dolmen Consulting Juan Manuel Sanz i Antonio González Lara. A més, s'ha citat Alejandro Cotta i Antonio Ibáñez pel 12 de març.
PETICIÓ A LA JUNTA
La jutge alhora reitera el requeriment a la Conselleria de Foment i Habitatge, efectuat el 30 de setembre del 2013, perquè aporti l'expedient pel qual es va concedir una ajuda de 1.749.000 euros per a la construcció de les HPO del Polígono Aeropuerto, i informi sobre la situació actual de la subvenció esmentada.
A la Conselleria també li demana que aporti el conveni de col·laboració subscrit per la Fundació per al Desenvolupament del Sud d'Europa a l'octubre del 2011, l'objectiu del qual era fomentar la construcció dels habitatges dels quals van resultar adjudicataris.
En la providència dictada per la jutge del jutjat d'instrucció número 3, es requereixen una sèrie de documents, especialment contractes d'execució de les obres, escriptura de compravenda de les parcel·les objecte de la promoció o els contractes de la fundació amb Dolmen o Gestión Integral de Proyectos Nazarí.
De manera paral·lela, la Societat de Gestió d'Actius procedents de la Reestructuració Bancària SA (Sareb) ha instat davant dels jutjats Mercantils de Sevilla al concurs de creditors necessari de la Fundació per al Desenvolupament del Sud d'Europa, vinculada a la CEA i responsable de la construcció de la promoció Isbylia, a Sevilla.
Fonts de la Sareb han indicat que, a més, han traslladat a la Fiscalia de Sevilla la documentació relativa a la situació de la fundació esmentada que té a les seves mans sobre aquest projecte, perquè, segons les fonts, "la utilització d'aquests fons no estava justificada per als habitatges i havia un desfasament d'entre 12 i 14 milions d'euros", un fet del qual s'ha assabentat a la Fiscalia.