Publicat 28/02/2014 11:11

IAG abandona els números vermells el 2013, amb un benefici de 141 milions, impulsat per Vueling

IAG
CEDIDA

L'aerolínia catalana va aportar el 6,1% dels ingressos totals i el 7,2% de la capacitat

MADRID, 28 febr. (EUROPA PRESS) -

IAG, el grup d'empreses que agrupa British Airways (BA), Iberia i Vueling, va registrar un benefici net de 147 milions d'euros, davant de les pèrdues de 696 milions d'euros comptabilitzades un any abans, impulsat per l'adquisició de l'aerolínia catalana, el procés de transformació d'Iberia i la millora dels ingressos de la companyia britànica.

El benefici després de les partides excepcionals es va situar sobre els 527 milions d'euros el 2013, respecte dels números vermells de 613 milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Per la seva banda, el benefici de les operacions es va situar en 770 milions d'euros abans de partides excepcionals, amb un creixement del 5,8% en els ingressos de passatge i un descens del 0,7% en els costos, exclòs el combustible.

Aquesta millora es deu fonamentalment a una sòlida evolució dels ingressos de British Airways, als estalvis de costos a Iberia i al creixement en els mercats domèstics i europeus a través de Vueling.

La partida de combustible s'ha reduït en un 2,5%, fins a 5.951 milions d'euros, mentre que els costos unitaris, exclòs el carburant, van disminuir un 5,6%.

La xifra de negoci va arribar als 18.569 milions d'euros, fet que suposa un increment del 3,1% respecte a l'any anterior, quan va facturar 18.117 milions d'euros.

El conflicte sindical a Iberia ha tingut com a conseqüència efectes negatius en els seus ingressos i anb una pèrdua de les seves activitats en manteniment i serveis de terra, seguida de la pèrdua de contractes en manteniment, que li van reportar una caiguda de 60 milions en la seva facturació.

El 2013, IAG va incrementar la seva capacitat un 5,2%, fonamentalment en els seus mercats domèstics (Espanya i El Regne Unit) i europeus, mitjançant l'adquisició de Vueling.

Aquest augment de l'oferta es va compensar amb una reducció de la capacitat a Llatinoamèrica pel pla de reestructuració d'Iberia.

El conseller delegat del grup, Willie Walsh, ha destacat que la companyia ha reforçat la seva posició el 2013 gràcies a l'adquisició de Vueling, el procés de transformació d'Iberia i la millora dels ingressos de British Airways.

British Airways es va anotar un benefici de les operacions de 762 milions d'euros, amb una evolució sòlida dels seus ingressos, després d'un primer any complet en què l'aerolínia britànica es va beneficiar dels nous 'slots' a Heathrow.

"Això ha portat a aconseguir una forta recuperació financera i la tornada a la rendibilitat, amb una millora de gairebé 800 milions d'euros", ha destacat.

L'adquisició de Vueling va generar partides excepcionals, com cobertures per a fluxos de caixa de combustible, amb un guany de 3 milions d'euros, que se sumen als 5 milions d'euros de costos d'adquisició i a una pèrdua de 17 milions d'euros per la compra distribuïts per etapes.

"Hem portat a terme una sòlida gestió financera aquest any", ha afegit, per incidir que malgrat la compra de Vueling i l'augment en inversions, la caixa del grup va incrementar en 724 milions d'euros respecte a l'any anterior.

A 31 de desembre del 2013, la tresoreria del grup va pujar a 3.633 milions d'euros, respecte dels 2.909 milions d'euros.

Amb vista al 2014, IAG ha confiat que es produeixi un progrés constant en els seus objectius fins a arribar a un benefici operatiu de 1.800 milions d'euros pel pròxim any a nivell global.

Alhora, estima que l'ingrés unitari es mantingui relativament pla amb una expansió de marges, impulsada per la reducció de costos unitaris.

IBERIA AVANÇA EN CONTROL DE COSTOS

Per separat, Iberia va registrar una pèrdua d'operacions de 166 milions d'euros, fet que suposa una millora de 185 milions respecte al 2012.

La reestructuració i la reducció de costos posada en marxa van comportar una lleu millora dels ingressos unitaris que, tot i això, segueixen afectats "per la debilitat econòmica d'Espanya".

En el conjunt d'IAG, Iberia va aportar un descens de la capacitat del 3,9%; el 2013, l'aerolínia que pilota Luis Gallego va reduir la seva flota en 23 avions i la seva oferta en un 14%. Les despeses associades a proveïdors es van contraure un 13,4%.

Pel que fa a les despeses de personal, es van retallar un 14,3% durant l'any, mentre que els costos unitaris de personal van caure 0,5 punts percentuals i la productivitat es va reduir un 6,6%.

El coeficient d'ocupació ha baixat 2,4 punts, impactat per la debilitat de la demanda al mercat nacional, especialment a Madrid, la competència i l'efecte de les polítiques comercials de preus encaminades a millorar el 'yield' --ingressos per passatge--, que ha repuntat un 4,2%, especialment pels bons resultats a l'Atlàntic Nord i de l'efecte del mercat a Sud-amèrica.

Walsh ha destacat els enormes avenços realitzats a Iberia pel seu control de costos, a mesura que el seu pla de reestructuració pren forma, i ha reconegut l'esforç fet per la direcció de l'aerolínia i els sindicats que ha propiciat els acords salarials i de productivitat, "determinants per poder reduir els costos de l'aerolínia i establir les bases d 'un creixement rendible".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés