BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -
El primer pas de la futura Hisenda catalana s'ha presentat aquest dijous amb una xarxa de 53 oficines de la Generalitat i de les quatre diputacions catalanes, que aniran incrementant-se fins a 152, amb 1.399 treballadors.
En un acte en la Generalitat, el director de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC), Lluís Franco, ha assenyalat que aquesta col·laboració entre les administracions de Catalunya és l'expressió de la seva "ferma voluntat" de sumar esforços, esser, però, eficients i desenvolupar la gestió tributària amb la major proximitat possible al ciutadà, facilitant l'exercici dels seus drets i compliment dels seus deures en aquesta matèria, i la prevenció i lluita contra el frau fiscal.
També s'ha presentat el nou web Tributs.cat, que recull informació sobre tota mena de tributs, fins i tot els estatals, i inclou enllaços a les oficines virtuals de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC) i dels organismes tributaris de les quatre diputacions, des de les que es poden efectuar tràmits telemàtics.
La xarxa inicial d'oficines neix amb quatre locals de l'ATC, 21 d'organismes de gestió tributària de la Diputació de Barcelona, 10 de la Diputació de Tarragona, 10 de la Diputació de Lleida i 8 de la Diputació de Girona.
Funcionant com una finestreta única catalana, les oficines de l'anomenada xarxa Tributs de Catalunya gestionaran en tots els casos els tributs locals que fins ara eren a mans de les diputacions locals, així com els tributs propis i els cedits per l'Estat.
A més d'informar, recolliran tota mena de documentació dels ciutadans relacionada amb els tributs que gestiona l'ATC i els impostos locals, emetran duplicats de cartes de pagament de deutes gestionades per l'ATC i emetran certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, entre d'altres tasques; el portal Tributs.cat permet al ciutadà buscar quin és la seva oficina més pròxima.