BARCELONA 13 maig (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, ha anunciat aquest dilluns que el Govern adaptarà la pròrroga dels Pressupostos del 2012 al límit de dèficit de l'1,2%, en lloc del 0,7% de l'any anterior, per "fer-la viable unes setmanes o mesos més".
En una entrevista de TV3 recollida per Europa Press, ha explicat aquest canvi en el context d'espera de conèixer el límit de dèficit oficial per al 2013, el que no s'espera com a mínim fins al juny, i ha afegit que per a Catalunya no preveu per sota de l'1,5%.
"Tindrem pressupostos quan tinguem una xifra de dèficit determinada, no ho farem abans", ha dit, però ha assenyalat que mentrestant allò segur és que la Generalitat pot tenir disponibilitat de tresoreria a través del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) de com a mínim l'1,2%, que és el límit autonòmic que planteja de moment el Govern.
AJUSTOS GENERALS
Respecte als Pressupostos catalans per al 2013, ha reconegut que en els ajustos "poc o molt, menys l'apartat d'interessos s'hauran de tocar tots".
Pel que fa referència a ingressos, ha afirmat que "és sabut que s'està parlant d'algunes noves taxes, com la modificació de l'impost de Successions", però ha preferit no concretar més.
En tot cas, ha esperat poder presentar els comptes "com més aviat millor" una vegada es conegui oficialment el sostre de dèficit per a Espanya des de Brussel·les --que ha apuntat que pot ser del 6,5% en lloc del 6,3% que ha anunciat el Govern espanyol-- i el repartiment entre els nivells d'administració estatal.
Sobre el context econòmic general, ha afirmat que el 2013 "serà un any dolent, per no recordar, i la clau és el 2014", del qual cal evitar que sigui any de recessió.
En aquest sentit, ha exposat que "Brussel·les ha d'entendre que seria un gran perill que el sud d'Europa seguís en recessió el 2014".