Publicat 22/01/2014 14:25

Catalunya obre una oficina de promoció a Sao Paulo per incrementar turistes sud-americans

El conseller Felip Puig en Fitur
EUROPA PRESS

El Govern se centrarà aquest any en els visitants de proximitat potenciant l'enoturisme i el turisme familiar

MADRID, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat ha obert una oficina de promoció turística a Sao Paulo (Brasil) amb l'objectiu d'incrementar els turistes sud-americans que viatgen a Catalunya, segons ha anunciat aquest dimecres el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, en roda de premsa a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid.

Ha concretat que l'oficina, que s'ocuparà de promoure Catalunya a mercats com el Brasil, l'Argentina, Xile, el Perú i Colòmbia, s'ha integrat al centre de Promoció de Negocis d'Acció, per la qual cosa no ha comportat una inversió específica més enllà dels costos de funcionament, que s'estimen en uns 100.000 euros anuals.

Puig ha destacat que el fet que ja hi hagi vols directes des de Barcelona a Sao Paulo, Buenos Aires i Bogotà comporta un bon punt de partida per potenciar el destí català entre els turistes d'aquesta zona, i ha assegurat que el Govern està treballant per incrementar les freqüències d'aquestes rutes i que algunes aerolínies, com Singapore Airlines, ja han manifestat interès en aquest sentit.

Ha afirmat que la companyia asiàtica està interessada a operar la ruta Barcelona-Sao Paulo diàriament, mentre que ara ofereix tres vols setmanals, i que el Govern té converses amb Vueling i Avianca per intentar establir un acord interlínea per incrementar també les quatre freqüències actuals amb Bogotà.

Puig ha explicat que el Govern ha decidit obrir la seva dotzena oficina de promoció turística al Brasil perquè Amèrica del Sud és un dels mercats emissors amb més potencial de creixement, a causa del fet que s'està incrementant la classe mitjana i mitjana alta que vol viatjar a noves destinacions, entre les quals la Generalitat pretén situar Catalunya.

La directora general de Turisme, Marian Muro, ha constatat que el país més important per a Catalunya d'aquesta zona és el Brasil, amb més de 140.000 turistes el 2013 (un 3,4% més que l'any anterior), seguit de l'Argentina, amb 110.000 visitants (+13,2%).

Puig ha defensat l'estratègia de la Generalitat d'optar per una promoció de Catalunya pròpia, a part de la que fa el Govern espanyol: "L'Estat espanyol voldria que tota la promoció passés per un canal. No ens neguem a col·laborar-hi, però tenim els nostres propis canals".

TURISME DE PROXIMITAT

El conseller ha subratllat que, a més d'aquesta incursió a Sud-amèrica, el Govern centrarà els esforços de promoció aquest any a recuperar el turisme de proximitat, el més afectat per la crisi, tant de Catalunya com d'Espanya i de països pròxims com França, per al qual potenciarà el turisme familiar i l'enoturisme.

Ha assenyalat que moltes empreses ja estan fent promoció de la cultura del vi des del punt de vista turístic i que ara "cal donar-li visió de país" per poder atreure més turistes, tant de proximitat --Catalunya, Espanya i França-- com de països amb tradició vitivinícola, com els Estats Units i Austràlia.

Pel que fa al turisme familiar, Puig ha explicat que la Generalitat aprofitarà la coincidència amb el 20 aniversari de la proclamació de l'Any Internacional de la Família per part de l'ONU per declarar el 2014 com l'Any del turisme familiar a Catalunya, per posicionar-la com a "destí ideal" per a les vacances amb nens.

Ha concretat que s'invertiran 1,5 milions d'euros en una campanya de comunicació i publicitat específica per promoure l'Any del turisme familiar en els mercats domèstic (Catalunya), estatal i internacional de proximitat, és a dir, Europa Occidental i Rússia, ja que ha constatat que és un dels països emissors amb més turisme de família.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés