Actualitzat 17/12/2013 21:03

TSJCV anul·la la resolució de Subdelegació que prohibia la cadena humana a Vinaròs

CASTELLÓ 11 set. (EUROPA PRESS) -

La secció primera de la sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha anul·lat la resolució de la Subdelegació de Govern de Castelló que prohibia la cadena humana en la localitat castellonenca de Vinaròs, ja que considera que l'invocat risc per a la integritat física dels manifestants al·legat com a causa de la prohibició és "mínim" i "fins i tot inexistent".

Argumenta també que aquest risc disminueix si s'estableix l'oportuna vigilància per part de la Guàrdia Civil i la Subdelegació "manca de l'entitat suficient" per adoptar aquesta decisió.

Així consta en una sentència d'aquest mateix dimecres, en la qual estima el recurs de l'entitat convocant, Acció Cultural, declara contrària a dret, anul·la i revoca la prohibició de celebració de la cadena humana a l'altura de Vinaròs, i alhora rebutja la sol·licitud d'inadmissibilitat del recurs al·legat per l'Advocat de l'Estat i el ministeri fiscal, que sostenien que l'entitat no havia acreditat els requisits exigibles a les persones jurídiques per entaular accions legals.

La sala, que imposa l'administració general de l'Estat les costes del procés d'acord de manera que estableix la llei que regula aquesta jurisdicció, ha decidit acollir la pretensió d'ACPV en aplicació de la doctrina del Tribunal Constitucional en relació amb el dret de reunió i manifestació.

En concret, fa al·lusió al principi o criteri de l'"afavoriment" del dret de reunió i per la circumstància que resulta "insuficient" per justificar el modelatge o prohibició d'aquest dret la mera sospita o simple possibilitat que es produeixi la pertorbació d'altres béns o drets protegits constitucionalment.

Dilluns passat, la subdelegació del Govern a Castelló va acordar prohibir la cadena humana --convocada per a aquest dimecres entre les 16.00 i les 18.00 hores entre els punts quilomètrics 1.050 i 1.058 de la N-340 entre Alcanar i Vinaròs-- perquè considera que podia suposar un "perill manifest per a la integritat física dels manifestants", d'acord amb la resolució, adoptada després de rebre un informe de la Comandància de la Guàrdia Civil que ho proposava.

ACPV va presentar un recurs contenciós administratiu contra aquesta decisió, que ha estat estimat pel TSJCV.

La defensa de l'entitat havia al·legat diversos motius com que la resolució s'havia dictat prescindint "totalment i absolutament" del procediment legalment establert.

Sostenia que es lesionava el dret a la tutela judicial efectiva perquè es va incomplir el termini de resposta a la comunicació i argumentava que s'havia lesionat el contingut essencial del dret fonamental de reunió i manifestació.

NOMÉS 400 METRES

L'entitat convocant al·legava que a Catalunya, les autoritats competents han previst tallar la circulació a la N-340 aquest dimecres, el que ja obligaria a buscar un desviament alternatiu, que la concentració només afecta 400 metres d'un quilòmetre ja que la resta correspon a Tarragona i que es farà sense envair la calçada.

La sala sosté que ACPV ha aportat la certificació d'acord de la seva junta directiva de data 10 de setembre on es decideix interposar el recurs, pel que rebutja inadmetre el recurs presentat en aquest sentit per Advocacia de l'Estat i ministeri fiscal.

En relació amb l'argumentació d'aquestes parts que la concentració genera risc per a la integritat dels manifestants, el que justifica la prohibició, el tribunal considera que és un risc "mínim" i fins i tot "inexistent" amb vigilància per part de la Guàrdia Civil, per la qual cosa manca d'"entitat suficient" per justificar-ne la prohibició.

Contingut patrocinat