Actualitzat 05/08/2020 11:26

Una campanya de Presidència de la Generalitat consciencia a la joventut a peu de carrer

La consellera de la Presidencia y portavoz de la Generalitat, Meritxell Budó, durante una entrevista con Europa Press en el Palau de la Generalitat, en Barcelona, Catalunya (España) a 4 de agosto de 2020.
Pau Venteo - Europa Press

BARCELONA, 5 ago. (EUROPA PRESS) -

La consellera de la Presidència i portaveu de la Generalitat, Meritxell Budó, ha anunciat el llançament d'una campanya amb un pressupost d'1 milió d'euros per sensibilitzar als joves sobre la necessitat de prendre mesures que evitin la propagació del coronavirus.

En una entrevista d'Europa Press, ha explicat que pretenen apropar els joves les mesures per no contagiar, com són la manera correcta de portar la mascareta, mesures d'higiene, distàncies de seguretat, evitar aglomeracions i que "en la mesura del possible evitin molts grups de moltíssima gent diferent cada dia, i que estabilitzin una mica els seus nuclis de contactes".

La campanya, aprovada pel Consell Executiu del dimarts, s'inicia aquests primers dies d'agost i s'allargarà fins a finals de setembre, és a dir, la resta de l'estiu.

Per dur a terme aquesta iniciativa, la Conselleria de Presidència ha encarregat la campanya a la Creu Roja, que s'encarregarà de gestionar-la i de contractar el personal necessari.

NO ÉS "ESTIGMATITZAR" ELS JOVES

Budó ha defensat que aquesta campanya "en cap cas és una mesura que pretengui estigmatitzar el col·lectiu dels joves", sinó conscienciar-los davant la pandèmia.

Ha afirmat que els joves són un col·lectiu amb molta vida social i, per garantir que la puguin desenvolupar amb normalitat, és necessari conscienciar-los dels "riscos que comporta: encara que a ells a nivell de salut els afecti menys, poden contagiar als seus pares o als seus avis".

GESTIONADA PER CREU ROJA

La campanya la duran a terme 1.000 joves --200 contractats per la Creu Roja i la resta voluntaris de la mateixa organització-- que informaran a peu de carrer i durant les tardes i nits a altres joves sobre les mesures contra el Covid-19.

Els informadors es desplaçaran a les zones d'oci, de la costa catalana i dels municipis amb més aglomeracions, per "anar informant i sensibilitzant a aquests joves que siguin corresponsables amb les mesures i eradicar la propagació d'aquest virus".

SENSIBILITZAR A 95.400 JOVES

D'aquesta manera, la Conselleria de la Presidència calcula que aconseguirà sensibilitzar a 95.400 joves en tota Catalunya a través dels 106 equips d'informació: 42 a Barcelona, 32 a Girona, 22 a Tarragona i 10 a Lleida.

La setmana passada es va llançar l'oferta laboral per a Barcelona i Girona, i s'han rebut més de 4.700 candidatures; i el dimarts es va llançar l'oferta per a Tarragona i Lleida.

La informació a peu de carrer va acompanyada d'una campanya a les xarxes socials amb l'etiqueta #COVIDSpoiler, a través de la qual es llançaran missatges sobre com col·locar-se bé la mascareta, rentar-se les mans, mantenir la distàncies, evitar aglomeracions i reduir el cercle d'amistats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés