BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha reiterat aquest dimecres que la consulta d'autodeterminació es farà, ha afirmat que no pensa avançar les eleccions autonòmiques i ha reptat a l'oposició a presentar una moció de censura si ho considera necessari.
Ho ha dit en resposta a Albert Rivera durant la sessió de control al Govern al Parlament, quan el líder de C's li ha preguntat si avançarà eleccions en el cas que la consulta no es pugui fer.
En la mateixa sessió, Mas ha demanat respectar la voluntat popular davant de la demanda d'una consulta perquè, si no s'hagués respectat fins avui, encara "les dones no votarien i els esclaus seguirien i han estat esclaus", i ha instat Alicia Sánchez-Camacho (PP) a aprofitar el Nadal per reflexionar i recuperar el sentit democràtic que han de tenir els líders polítics, ha dit.
Mas ha lamentat que el president del Govern espanyol se salti "a la torera" la seva pròpia carta que li va enviar després de l'estiu, en què Mariano Rajoy l'instava al diàleg i al consens.
El president català ha insistit que la consulta d'autodeterminació es farà dins d'un marc legal, i ha reclamat una vegada més la consulta: "Deixi'ns votar", ha dit.
A la sessió de control, Mas també ha lamentat les "mentides" de C's al Parlament, referint-se que Albert Rivera va exhibir fa 15 dies al Parlament un suposat informe del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (Cesicat) sobre com crear uns serveis secrets catalans, un document que segons el Govern és apòcrif i que cap empleat públic ha elaborat.
PP: "AIXÒ NO ÉS VENEÇUELA"
La presidenta del PP català, Alicia Sánchez-Camacho, ha instat a Mas a acatar les lleis, ha lamentat que es gastin diners públics a organitzar una consulta o a voler fer un cens alternatiu a l'electoral, i ha afegit: "Això no és Veneçuela ni Bolívia; això és Espanya", on hi ha un Estat de dret vigent i unes normes que estan per complir-se.
Segons ella, Mas té l'obligació de respectar el posicionament que adopti el Congrés sobre la consulta, que és qui té competències sobre la sobirania nacional, i ha assegurat que el PP "no permetrà mai que actuï fora de la llei".
"El PP no negociarà amb vostè ni en secret ni en privat" sobre assumptes que suposin vulnerar la legislació vigent, segons Camacho, que lamenta que Mas present les seves demandes com democràtiques malgrat vulnerar la Constitució, i ha dit que ni ella ni el PP acceptaran lliçons de democràcia de ningú.
Artur Mas, en resposta a Jordi Turull (CiU) en la mateixa sessió de control, ha acusat l'Estat de convertir les lleis en "dics de contenció" a la voluntat popular quan haurien de ser tot al contrari: un reflex de les ànsies majoritàries de la ciutadania.