Eduardo Parra - Europa Press
MADRID, 1 oct. (EUROPA PRESS) -
El líder del PP, Pablo Casado, ha exigit aquest dilluns que el cap de l'Executiu central, Pedro Sánchez, comparegui de forma urgent al Congrés, per parlar de "tots els problemes que afligeixen" Espanya. És més, li ha reptat a sotmetre's a una qüestió de confiança per veure amb quins suports parlamentaris compte en aquest moment.
"Si tingués dignitat democràtica sol·licitaria una qüestió de confiança, en la qual pogués retratar quins són els seus suports", ha declarat Casado durant la seva intervenció en el fòrum ABC-Deloitte, en el qual ha estat acompanyat per la presidenta del Congrés, Ana Pastor; el president del Senat, Pío García-Escudero; el president de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido; el president de Múrcia, Fernando López-Miras, i la presidenta del PP de la Comunitat Valenciana, Isabel Bonig, entre d'altres.
També l'han abrigallat el secretari general del seu partit, Teodoro García Egea; els sotssecretaris Javier Maroto i Andrea Levy; la presidenta del PP en la Comissió d'Exteriors, María Dolores de Cospedal; els portaveus al Congrés i al Senat, Dolors Montserrat i Ignacio Cosidó, i nombrosos parlamentaris del Grup Popular.
S'HA "ESGOTAT" LA "PACIÈNCIA" DEL PP
Després d'assegurar que la "paciència" del seu partit s'ha "esgotat", el president del PP ha defensat que Sánchez acudeixi al Ple de la Cambra baixa per parlar "dels problemes" d'Espanya, després de més d'una setmana de "estampida" per la seva gira pel Canadà i els Estats Units. Segons ha dit, ha d'explicar com pretén "embridar" el país.
En aquest punt, el líder del PP ha aconsellat al president del Govern espanyol a sotmetre's a una "qüestió de confiança" --competència que depèn del propi president--- per "retratar" els seus suports al Parlament, després que fa poc més de 100 dies els "independentistes i batasunos" li donessin el seu suport per fer fora el Govern de Mariano Rajoy de la Moncloa.
Una vegada més, Casado ha urgit Sánchez a convocar eleccions generals "al més aviat possible" perquè Espanya no es pot seguir "dessagnant" davant un Govern socialista que "fuig" i que és "ostatge" dels "pitjors enemics de la nació espanyola".
"El PP està llest per tornar al Govern i estic convençut que els espanyols cada dia que passa tiren més de menys al Partit Popular", ha emfatitzat.
Dit això, el president dels 'populars' ha assenyalat que el PP es presentarà als comicis amb un programa senzill, allunyat del no "inintel·ligible", i "parlant clar a la gent".
En la seva opinió, cal tornar a la "base", en línia amb el que va fer en el seu moment el partit conservador que va liderar Margaret Thatcher.
INSISTEIX A ACTIVAR EL 155 A CATALUNYA
En el seu discurs, el líder del PP ha denunciat que el president de la Generalitat, Quim Torra, "aplaudeixi" la "kale borroka" dels Comitès de Defensa de la República (CDR), que estan tallant carrers i vies de tren coincidint amb l'aniversari de l'1 d'octubre.
Al seu entendre, s'ha creuat una "línia vermella" amb una confrontació que "ja és civil" als carrers.
Per això, ha insistit que és necessari "activar" l'article 155 de la Constitució a Catalunya amb l'amplitud i extensió que sigui necessària.
"No hi ha temps per perdre i no cal esperar al fet que el Parlament obri les seves portes solament per delinquir", ha dit, per afegir que ja hi ha fets de "il·legalitat" i "confrontació" al carrer per aplicar aquest article.
"Què més ha de passar a Catalunya perquè el Govern posi ordre? Quines més agressions ha d'haver-hi al carrer? Quines més conculcaciones de les llibertats públiques i els drets més elementals?", s'ha preguntat el líder del PP, que ha defensat una intervenció com la que en el seu moment va aplicar Tony Blair en l'Ulster.
En semblants termes s'ha expressat a l'inici d'aquest acte el sotssecretari d'Organització del PP, Javier Maroto, qui ha assegurat que Sánchez es recolza en un partit que "obertament" dona suport a "actes que freguen la violència", quelcom que considera un "precedent molt poc democràtic". Al seu entendre, és el "pitjor aliat per al Govern d'Espanya en aquest moment".