Publicat 06/08/2015 15:12

La campanya institucional de la Generalitat per al 27S s'assembla a la que va usar per al 9N

El Govern destinarà 1,4 milions d'euros a la seva difusió en els mitjans

BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

Els dos primers vídeos institucionals difosos per la Generalitat amb vista a les eleccions catalanes del 27 de setembre s'assemblen al primer que ha emès l'executiu català amb motiu de la convocatòria de la consulta del 9 de novembre, ja que utilitzen, per exemple, la mateixa música que es va utilitzar llavors.

Aquest dimecres la consellera de Governació, Meritxell Borràs, ha presentat en roda de premsa les primeres actuacions informatives de la Generalitat amb vista al 27S, entre les quals hi ha dos vídeos per difondre a través dels mitjans de comunicació i que informen sobre el cens electoral i sobre els tràmits per sol·licitar el vot per correu.

Els dos anuncis repeteixen alguns dels patrons dels vídeos institucionals de la consulta del 9N, la versió original de la qual va ser retirada als pocs dies després que el Tribunal Constitucional suspengués el decret de convocatòria de la consulta i tots els actes preparatius de la mateixa.

Així, els dos anuncis presentats per la Generalitat per al 27S i que aquest dijous ja s'emeten en els principals mitjans de comunicació utilitzen la mateixa música que els de la campanya per al 9N, i repeteixen alguns elements visuals com per exemple el disseny de l'urna i el vot que il·lustra la campanya.

També es repeteix l'estratègia de mostrar moltes vegades la data a sobre de diferents suports, i ara és el 27S el que apareix imprès sobre un calendari de paper, un digital, sobre un suro i imantat a les portes d'una nevera, tal com ja havia passat amb el 9N en l'anterior campanya.

COST

El cost de la campanya institucional serà de 60.000 euros per la seva producció i 1,4 milions per difondre-la en els mitjans de comunicació, un cost semblant al de les últimes campanyes d'aquest estil desenvolupades pel Govern.

Després de les eleccions municipals, la Generalitat va llançar una campanya que sota el lema 'Preparats' cridava els catalans a estar llestos "per fer una Catalunya millor", i el cost també es va situar en al voltant d'1,4 milions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés