Actualitzat 17/05/2013 18:33

AMP.- Camacho respon a Mas que els catalans ja tenen la Constitució del 1978

Alicia Sánchez Camacho (PP)
EUROPA PRESS

Diu que Rajoy garantirà que es compleixi la 'Llei Wert' a Catalunya

SALAMANCA, 17 maig (EUROPA PRESS) -

La presidenta del PP català, Alicia Sánchez-Camacho, ha carregat durament aquest divendres contra el president de la Generalitat, Artur Mas, al qual ha acusat d'estar instal·lat en "la radicalitat i extremisme" i d'usar els recursos per "parlar malament" d'Espanya, i ha assegurat que els catalans ja tenen una Constitució, la del 1978 i no necessiten una altra.

Camacho, que ha participat en la XIX Interparlamentària que el PP celebra a Salamanca, ha respost així als nous passos del Govern en el procés sobiranista després que el Consell Assessor per a la Transició Nacional hagi encarregat l'elaboració de 19 informes per a un hipotètic nou Estat, entre els quals hi ha un sobre la Constitució catalana.

"Els catalans ja tenim una Constitució, que és la del 1978, i el que no pot fer Mas i el Govern independentista de CiU i ERC és traslladar tots els recursos per als seus objectius independentistes", ha afirmat.

Ha posat com a exemple d'això el que passa a la televisió catalana amb programes com 'Adéu Espanya. Hola Europa', que s'usa per "parlar malament d'Espanya", i creu que no es poden usar aquests recursos "al servei de l'adoctrinament, que és el que està fent".

L'INDEPENDENTISME RADICAL, "ADVERSARI" PER A LA CONVIVÈNCIA

Camacho ha assenyalat que el "nacionalisme independentista i radical és cada vegada un adversari per a la convivència i la pau a Espanya". Segons la seva opinió, CiU ha finalitzat l'etapa de "la moderació i la centralitat" que "alguns han volgut vendre" i ara estan "instal·lats en la radicalitat i l'extremisme".

"Per a Artur Mas la prioritat és sortir d'Espanya i per a nosaltres, la prioritat és sortir de la crisi, ha proclamat, per censurar que el Govern vulgui treure Catalunya "d'Espanya i d'Europa" i vulgui "imposar la independència" a través de la creació d'estructures d'Estat.

Ha assegurat rotunda que només el PP defensa la unitat d'Espanya i és un partit de govern "responsable" davant de "els errors" dels nacionalistes i la "complicitat" del Partit Socialista. "El PP català és l'única garantia de la defensa del model territorial, de les nostres singularitats i del nostre projecte comú", ha postil·lat.

COMPLIR LA 'LLEI WERT'

Després de ser preguntada, en el col·loqui posterior, si el Govern disposa d'instruments davant del sobiranisme català i la desobediència en normes com la Llei d'Educació, Camacho ha assegurat que es complirà la Constitució i la llei perquè Rajoy s'està posicionant "de manera ferma i contundent davant dels embats" de la Generalitat.

"Artur Mas no està volent fer un pla Ibarretxe. El que vol fer Mas és trencar Espanya i dividir Catalunya al marge de la llei --ha ressaltat--. Ibarretxe com a mínim ha estat al Congrés i va respectar a la majoria, que deia que això es rebutjava. Mas, com sap que va a perdre utilitza el camí més covard".

En el cas concret de la Llei d'Educació, ha insistit que la 'Llei Wert' serà una "garantia" del compliment de les lleis perquè "no s'ha cedit als embats nacionalistes". S'ha mostrat convençuda que s'utilitzaran els mecanismes de la Constitució per "garantir la legalitat" i el compliment de la Llei d'Educació.

Contingut patrocinat