Actualitzat 16/07/2013 17:53

De Guindos diu que l'estabilitat política a Espanya està "garantida"

Està convençut que la corrupció existeix, però les institucions funcionen

Guindos cree que la estabilidad política está garantizada
EUROPAPRESS

BARCELONA, 16 jul. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, ha assegurat aquest dimarts que "l'estabilitat política a Espanya està garantida", ha dit que és un valor a preservar, i ha afegit que els mercats internacionals no ho qüestionen en absolut.

"Sempre ho dic, em preocupa molt més el que pensen els espanyols que els mercats internacionals, que donen per garantit que a Espanya existeix estabilitat política", ha explicat De Guindos en declaracions als mitjans al ser preguntat sobre si el cas 'Bárcenas' i la presumpta comptabilitat B del PP estan danyant la imatge del país a l 'exterior.

Abans d'impartir una conferència a l'escola de negocis Iese de Barcelona, el ministre ha destacat que els mercats estan en una situació de "volatilitat important", si bé ha afegit que el Tresor Públic ha superat el seu objectiu d'emissió i ha col·locat 4.045,77 milions d'euros en lletres a 6 i 12 mesos en la subhasta d'aquest dimarts, que ha tingut una demanda de 12.000 milions.

En el marc de la conferència, De Guindos ha afegit que l'impacte del cas 'Bárcenas' "no ha estat important en els mercats internacionals", i ha incidit que li preocupa més la confiança de la societat espanyola.

Ha recordat que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ja va dir aquest dilluns que havia estabilitat política i no va existir xantatge, i ha assenyalat que el Govern té una majoria clara i que en cap cas se'n va a veure afectada l'agenda de reformes, com prova la reforma energètica.

"Jo em preocuparia si aquest tipus de qüestions suposessin una paralització a les decisions del Govern, i això no serà així. Cal aprendre dels errors i posar les bases per tirar endavant perquè aquest país s'ho mereix", ha sostingut.

CORRUPCIÓ

De Guindos està "convençut que ha existit i existeix corrupció, però les institucions funcionen", i ha afegit que és fonamental que a la societat s'estableixi el pensament que qui comet errors, els paga.

"Amb la bombolla immobiliària ens hem cregut immunes, però el que hem de fer és viure de la productivitat", ha apuntat el ministre, que ha incidit en la necessitat de seguir endavant amb les reformes per aconseguir la recuperació econòmica.

Contingut patrocinat