Actualitzat 13/09/2018 19:50

AMP.- Aragonès veu en el CPFF el "col·lapse" del model autonòmic i aposta per la bilateralitat

Albert Castellanos, conseller Pere Aragonès, diputada Teresa Pallarès
PARLAMENT DE CATALUNYA

BARCELONA 13 set. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller d'Economia de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat aquest dijous que el Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) mostra el "col·lapse" del model autonòmic, per la qual cosa aposta per la relació bilateral amb l'Estat.

En una compareixença davant la comissió d'Economia del Parlament, ha explicat que el CPFF "no és útil" per a les reivindicacions i les negociacions que Catalunya té pendents amb el Govern central i que aquest va quedar desvirtuat amb la sentència de l'Estatut.

"El CFPP és unilateral", ha alertat, i ha dit que és un espai perquè les comunitats emetin les seves opinions sobre qüestions essencials com l'objectiu de dèficit, però sense la potestat de prendre decisions, que acaben sent imposades per l'Estat, segons ell.

"Els governs assistents assistim a una notificació del Govern central. Hi ha debat, però no canvia allò decidit pel Govern en cap cas", ha dit, i ha afegit que Hisenda compta amb la majoria dels vots, per la qual cosa, encara que tots els executius autonòmics es posessin d'acord en una mesura, el Ministeri es podria oposar.

Per al vicepresident del Govern català, les reunions bilaterals són més útils, i ha defensat que és "on es poden negociar acords" amb l'Executiu.

L'OPOSICIÓ

David Cid (En Comú Podem) ha celebrat l'aposta per la bilateralitat del Govern català però ha insistit que també cal estar en espais multilaterals, com el CPFF, i Alícia Romero (PSC) ha defensat que "tots els catalans" haurien d'estar representats en trobades com el CPFF.

José María Cano (Cs) ha criticat que el Govern català "no respecti ni les lleis ni les institucions" i que Aragonès no assisteixi a una trobada on es decideix la major part dels ingressos de la Generalitat.

La cupaire Maria Sirvent ha alertat que promoure el treball ordinari i la normalitat autonòmica amb l'Estat en reunions bilaterals "va completament en contra" de l'acció que --ha subratllat-- JxCat i ERC van prometre per a aquesta legislatura; i Santi Rodríguez (PP) ha ressaltat que la CPFF tracta qüestions que afecten la qualitat de vida.

Tant Lluís Salvadó (ERC) com Gemma Geis (JxCat) han donat suport a la no assistència del conseller: Salvadó ha sostingut que s'ha d'assistir als espais que siguin efectius per a Catalunya, com les reunions bilaterals; i Geis ha coincidit que aquest tipus de trobades permeten parlar "de tu a tu" amb l'Estat en la definició d'acords.

Contingut patrocinat