Actualitzat 24/07/2015 17:34

American Airlines dispara els seus guanys un 96,3% el primer semestre

Augmenta el trànsit de passatgers en les regionals (+6,3%), cau en la marca principal (-0,8%) i baixa el transport de càrrega (-0,7%)

   FORT WORTH, 24 (EUROPA PRESS)

American Airlines Group (AA), la més gran aerolínia del món després de la seva fusió amb US Airways, ha guanyat 2.636 milions de dòlars (2.408 milions d'euros) en el primer semestre del 2015, un 96,3% més que el mateix període del 2014, segons ha informat el grup aquest divendres.

   Els ingressos operatius han estat un 3,3% menors, fins a 20.654 milions de dòlars (18.868 milions d'euros), mentre que les despeses operatives han caigut un 8,9%, fins a 17.517 milions de dòlars (16.001 milions d'euros).

   El benefici operatiu del grup ha pujat en els sis primers mesos de l'any als 3.137 milions de dòlars (2.866 milions d'euros), un 47,3% més que un any abans.

   En concret, durant el segon trimestre de l'any el grup ha registrat un 97,4% més de benefici net, fins a arribar als 1.704 milions de dòlars (1.557 milions d'euros).

   D'abril a juny, els ingressos operatius han estat de 10.827 milions de dòlars (9.890 milions d'euros), xifra un 4,6% inferior respecte al mateix període un any abans.

   American Airlines Group ha registrat una caiguda del 10,5% en costos operatius, amb de 8.906 milions de dòlars (8.135 milions d'euros) en el període.

   El benefici operatiu ha augmentat un 37,3%, amb 1.921 milions de dòlars (1.755 milions d'euros) d'abril a juny.

   Els diners en efectiu a caixa a 30 de juny d'aquest any pugen a 789 milions de dòlars (720,7 milions d'euros).

326,4 MILIONS INVERTITS EN LA INTEGRACIÓ

   El conseller delegat del grup, Doug Parker, ha valorat el segon trimestre com "el més alt de la història" de l'empresa, un indicador que "restaura American com la millor aerolínia del món" tot i el procés d'integració de les dues aerolínies --American Airlines i US Airways--.

   El cost d'integració ha pujat a 231 milions de dòlars (211 milions d'euros), dels quals 221 milions de dòlars (202 milions d'euros) corresponen a l'aerolínia principal, mentre que la resta són per a càrrecs especials.

   En el primer semestre de l'any, el trànsit de passatgers de l'aerolínia principal ha baixat un 0,8%, mentre que l'oferta s'ha mantingut com el 2014 i l'ocupació ha estat del 81,9%, 0,6 punts percentuals menys.

   De gener a juny, les aerolínies regionals del grup han registrat un 6,3% més de trànsit de passatgers, un 5,6% més de seients oferts per quilòmetre i un nivell d'ocupació del 80%, 0,6 punts percentuals més que el mateix període un any abans.

   A àmbit global el trànsit de passatgers del primer semestre ha caigut un 0,1% i l'oferta ha augmentat lleument un 0,5%, mentre que el transport de càrrega ha caigut un 0,7%, fins a les 1.148 milions de tones.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés