BARCELONA, 23 abr. (EUROPA PRESS) -
Amazon ha obert a Barcelona les instal·lacions del seu 'Seller Support Hub', un centre multilingüe que dona suport al creixent nombre de pimes d'Espanya, França i Itàlia que venen a través d'Amazon Marketplace.
Segons ha informat la companyia aquest dilluns en un comunicat, més de 200 empleats estan treballant en les noves instal·lacions d'aquest centre, que permetrà la creació d'un total de 500 llocs de treball a Barcelona en els propers anys.
Des d'aquest centre, les pimes del sud d'Europa rebran ajuda sobre com usar aquestes eines desenvolupades per Amazon que permeten a les petit i mitges empreses de la regió vendre globalment a través de les webs d'Amazon.
La companyia ha destacat que milers d'empreses espanyoles venen a Amazon Marketplace, i més de la tercera part estan exportant els seus productes a tothom.
Sols el 2017, les pimes espanyoles que venen a través de la plataforma van aconseguir unes exportacions rècord a la Unió Europea de més de 250 milions d'euros.
El vicepresident d'Amazon Marketplace a Europa, François Saugier, ha afirmat que la plataforma vol ser "el millor soci" per a les empreses europees, independentment de la seva grandària, i ha destacat que el 'Seller Support Hub' a Barcelona posa a la seva disposició la formació i assistència necessàries perquè completin amb èxit el seu salt a l'economia digital.
El vicepresident i director general d'Amazon.es i Amazon.it, François Nuyts, ha considerat que la capital catalana és el lloc ideal per a aquestes noves instal·lacions: "És una ciutat que combina talent internacional amb una xarxa dinàmica i innovadora de pimes, emprenedors i startups".
Ha assenyalat que en els últims sis anys, Amazon ha creat més de 2.000 ocupacions fixes a Espanya, i ha assegurat que seguirà "invertint i contractant intensament".
Les noves instal·lacions a Barcelona, situades al districte tecnològic 22@, també albergaran el Centre d'Investigació i Desenvolupament centrat en Machine Learning que Amazon obrirà en els propers mesos.