VALÈNCIA 24 maig (EUROPA PRESS) -
El responsable d'Orange Market, Álvaro Pérez, conegut com 'El Bigotes', ha estat absolt per l'Audiència Nacional del delicte de suborn pel qual era acusat en els primers anys d'activitats de la trama Gürtel, perquè la sala no ha considerat acreditat que entregués a l'extresorer del PP Luis Bárcenas 72.000 euros en efectiu, segons es reflectia en una anotació --"AlvaroP. Deuda.xls"-- arreplegat en un pen drive del comptable José Luis Izquierdo.
Pérez al·legava que es tractava d'un préstec personal que li va fer un amic de Correa, de nom Luis, i la sala no descarta que pugui ser així, i al·ludeix al "desastre" que era 'El Bigotes' en l'administració de comptes, com ell mateix va confessar i van confirmar al judici Francisco Correa i Pablo Crespo, números 1 i 2 de la trama.
Fiscalia Anticorrupció li demanava cinc anys i dos mesos de presó per suborn.
En la sentència, la sala assenyala que aquests 72.000 euros que les acusacions mantenien que el 2007 'El Bigotes' --encara que ja no ho porta-- va entregar a qui apareix amb el sobrenom de 'Luis el cabrón' no està acreditat que fos Bárcenas, a qui també se li descarta el delicte de suborn.
Així, assenyala que aquest és l'única ocasió en què s'associa el sobrenom de 'Luis el cabrón' amb Bárcenas.
Sobre aquest tema, la sala assenyala que no solament nega l'entrega de diners Álvaro Pérez, sinó que també ho nega Francisco Correa, considerat el capitost de la trama i que ha estat condemnat a 51 anys i 11 mesos de presó.
De fet, en relació amb aquesta anotació, Correa va explicar al judici que 'Luis el cabrón' no era Bárcenas sinó un amic seu i que la quantitat obeeix a un préstec que va fer aquesta persona --del mateix nom-- a "títol personal" a Pérez.
En aquesta línia, va afirmar que va insistir seguidament a Álvaro perquè liquidés el deute i, al final, el va liquidar amb les paraules: "Pren, això és de Luis el cabrón", un sobrenom que no corresponia a l'extresorer i que li va posar El Bigotes al seu amic "en to afectuós".
L'anotació amb eixa quantitat apareixia a la seva 'caixa B' perquè va ser ell qui li va donar els diners a Álvaro Pérez perquè li l'entregara al seu amic.
En aquesta mateixa línia va declarar sobre el deute pendent al judici Pablo Crespo, condemnat a 37 anys i mig de presó, per referències.