BARCELONA 15 febr. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de la UGT, Josep Maria Álvarez, ha assenyalat que la reducció de l'Índex de Preus al Consum (IPC), que ha situat la seva taxa anual al 0,6% al gener, no serveix per a l'augment del 0,25% que s'ha produït aquest any en les pensions dels espanyols.
Álvarez ha valorat així les dades publicades aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) i ha remarcat que els preus de la llum, el gas o els transports públics "no tenen res a veure amb aquest 0,6%", en una atenció als mitjans de comunicació prèvia a l'assemblea anual del sindicat celebrada a la capital catalana.
El secretari ha insistit que els béns i serveis de la cistella de la compra més cars són aquells als quals els pensionistes acaben destinant una part més gran de la seva pensió, per la qual cosa ha subratllat que aquestes retribucions han d'augmentar més.
"L'IPC no serveix per veure quina és la situació dels pensionistes", ha defensat, per la qual cosa ha remarcat que el seu sindicat continuarà lluitant perquè aquestes retribucions siguin justes i d'acord amb el país i les necessitats dels seus ciutadans.
Acompanyat pel secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, Àlvarez ha emfatitzat que "és una constant" que la inflació en la comunitat autònoma estigui per sobre de la mitjana estatal, per la qual cosa ha sostingut que aquest diferencial també hauria de veure's reflectit en els salaris dels catalans.