Publicat 08/06/2020 20:37

Álvarez (UGT) defensa que la solució al tancament de Nissan passa per l'aliança

(I-D) El Secretario General de UGT-FICA, Pedro Hojas; el Secretario General de UGT, Pepe Álvarez; el secretario general de UGT Catalunya, Camil Ros, durante una rueda de prensa de UGT en la sede de UGT-Catalunya.
David Zorrakino - Europa Press

   Assegura que la decisió de tancar es fa a tració i que la pandmia la fa "més dolorosa i inhumana"

   BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -

   El secretari general d'UGT, Josep Maria Álvarez, ha assegurat que no hi ha 'pla B' per al tancament de Nissan que no passi per trobar una solució dins de l'aliana Renault-Mitsubishi-Nissan: "No contemplem cap altre pla perqu en aquests moments no té massa sentit".

   En roda de premsa aquest dilluns, Álvarez ha sostingut que la decisió de l'automobilística de tancar les plantes catalanes es fa a tració perqu arriba enmig de la pandmia de coronavirus: "Nissan ha de ser conscient que aix fa que encara la seva decisió sigui molt més dolorosa i inhumana".

   El secretari general d'UGT de Catalunya, Camil Ros, ha coincidit a apuntar que un 'pla B' fora de l'aliana no seria un pla sinó "un nyap" i ha reclamat revertir la situació amb alternatives que optin per mantenir la producció de l'automobilística.

   En aquest sentit, ha reclamat a les administracions "suport i acompanyament" a l'estratgia sindical de negociació, ha insistit que necessiten respostes polítiques i ha sostingut que no han d'adoptar l'actitud d'agents immobiliaris: "Que no facin d'apis amb els terrenys de la Zona Franca".

   Álvarez ha insistit que l'important és que Nissan ofereixi alternatives per al seu futur a Barcelona i ha afirmat que esperen que les administracions facin una mica més que solidaritzar-se amb els treballadors.

   Considera que a Espanya no s'ha res per la indústria i ha advertit que el país compta amb una crrega de treball important a través del sector de l'autombil: "La nostra dependncia del sector de l'autombil és altíssima i no es correspon amb la feina de les administracions".

   Per aix, ha demanat al Govern i a la Generalitat que, més enll de les proclames, els diguin en qu consisteix aquesta alternativa: "Hi ha possibilitats de mantenir la fbrica de Barcelona? I si n'hi ha: de quina manera? Hem de treballar en una solució més enll de Nissan en la mateixa aliana? Aquestes són les qüestions que volem que es buidin per poder comenar a realitzar el nostre treball".

TROBADES PRESENCIALS

   El secretari general de la UGT Fica, Pedro Hojas, ha reclamat a les administracions que els tinguin en compte a l'hora d'abordar els plans per retenir a l'automobilística i poder fer-ho asseguts en una taula de forma presencial.

   "Portvem molt temps avisant de la situació que es donava en el sector de l'autombil, les administracions no sé si no ens volien creure o no ho tenien molt en compte per la realitat és que no prenien mesures per evitar el que est ocorrent", ha lamentat, i ha situat el tancament de Nissan com el mxim exponent d'aquest escenari.

   Ha sostingut que les administracions tenen part de responsabilitat del que est passant a Espanya i ha defensat prendre nota i treballar per no perdre teixit industrial: "Ens han d'ajudar al fet que Nissan a Catalunya i a Espanya sigui un projecte de futur. Aix és el que els exigim i el que necessitem".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés