Destaca el potencial del nou marc universal per obrir les xarxes mbils a desenvolupadors
L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 27 febr. (EUROPA PRESS) -
El president de Telefónica i president de la junta de GSMA, José María Álvarez Pallete, ha reivindicat aquest dilluns la necessitat d'una contribució justa de tots els actors del món digital amb la finalitat de mantenir les inversions necessries per mantenir les xarxes durant la inauguració del Mobile World Congress, que comena aquest dilluns a Barcelona.
"Les telecos estan convertint-se en supercomputadores. Necessitem un món molt més balancejat. Aquest nou món necessita collaboració. I per collaborar es necessita que tothom contribueixi amb una part justa de l'esfor", ha apuntat durant la intervenció inaugural de l'esdeveniment.
Álvarez Pallete ha posat en la palestra un dels temes centrals de l'esdeveniment, el reclam dels operadors de telecomunicacions que les grans tecnolgiques sufraguin part de la xarxa.
El president també ha assenyalat que es tracta d'un Mobile World Congress incomparable i ha destacat que no hi ha lloc millor que Barcelona per albergar l'esdeveniment.
GSMA OPEN GATEWAY
Així mateix, ha dedicat gran part de la seva intervenció a presentar GSMA Open Gateway, la nova iniciativa de la indústria mbil per obrir les funcions de les xarxes als desenvolupadors a través d'APIs.
Amb aquestes noves capacitats, el directiu ha assegurat que "comena l'era de la computació en terra" a través de les xarxes, a les quals ha qualificat com "probablement el supercomputador més potent del món".
El directiu ha compartit la seva visió que aquestes noves capacitats serviran per complementar al núvol i ajudar a processar l'enormes quantitats d'informació que requerir la Web3.
"Estem treballant per arribar a un ecosistema digital obert on els desenvolupadors i integradors de sistemes i empreses poden usar aspectes de les xarxes per maximitzar la millor experincia de consumidor", ha subratllat.
Aquesta plataforma oferir més simplicitat pels desenvolupadors i accés unificat a les funcions de la xarxa mbil dels 21 operadors que han recolzat l'acord, de manera que les empreses poden crear aplicacions que funcionin sobre totes les xarxes.
Aix obrir noves vies per monetizar les xarxes amb l'impuls del desplegament generalitzat de 5G. "Ser un catalitzador perqu tots aquests serveis avanats desenvolupin el seu potencial i aconsegueixin una massa crítica. I generar opcions i aportar valor als consumidors", ha destacat el president de
Telefónica.
Álvarez Pallete també ha destacat el paper de socis com Amazon Web Services, Google Cloud i Microsoft en el desenvolupament d'aquest nou ecosistema, que aprofitar les API de les xarxes per desenvolupar noves funcions.
De fet, durant la intervenció, ha donat pas al conseller delegat i president de Microsoft, Satya Nadella, qui ha destacat l'aposta de Microsoft per la computació en l'edge, una de les prioritats del sector de les telecomunicacions.
Per la seva banda, el director general de GSMA, Mats Granryd, ha destacat que s'obre una nova era d'exploració i ha cridat les empreses a no ressagar-se.