BARCELONA, 27 jul. (EUROPA PRESS) -
L'Autoritat del Transport Metroopolità de Barcelona (ATM) ha adjudicat a Alstom el contracte per a l'electrificació de la primera fase de l'ampliació del tramvia de Barcelona a través del sistema d'alimentació dinàmica per terra (APS).
Aquest sistema permet eliminar l'ús de catenària i el contracte inclou el subministrament dels elements de l'APS i l'adaptació de 18 trens de la flota actual, segons un comunicat de l'empresa aquest dimecres.
El sistema d'Alstom consisteix en la instal·lació d'un tercer carril conductor a la via que està dividit en seccions i que s'encén i apaga automàticament a mesura que el tramvia avança per garantir la seguretat dels vianants.
Alstom ja ha instal·lat aquest sistema a onze ciutats, que sumen més de 145 quilòmetres de vies, i alimenta 362 tramvies.
L'APS s'instal·larà en el projecte d'unió del Trambaix i el Trambesòs, que tindrà una longitud de 3,9 quilòmetres i afegirà sis parades.